رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 531417

پیام آشتی مادورو به بایدن

ساعت 24 - نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در اظهاراتی با لحنی متفاوت از اظهاراتی که درباره دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا به کار می‌برد، از جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواست به احیای روابط میان دو کشور بپردازد و اعلام آمادگی کرد آماده گشودن «راه جدیدی» در این روابط است.

حضور "نیکولاس مادورو" رییس جمهوری ونزوئلا و همسرش در یک گردهمایی موافقان دولت ونزوئلا در شهر کاراکاس
dir="RTL">مادورو، روز شنبه در یک سخنرانی در میان هوادارانش گفت: «ما تمایل داریم در روابط خود با دولت جو بایدن، قدم در راهی تازه مبتنی بر احترام متقابل، دیالوگ، ارتباط و درک بگذاریمرئیس جمهوری چپگرای ونزوئلا همچنین تاکید کرد: «ونزوئلای قرن بیست و یکم، بولیواری و انقلابی، آماده گشودن صفحه‌ای تازه استدولت ترامپ سیاستی سختگیرانه در برابر ونزوئلا اعمال کرده بود و با تحریم‌های نفتی شدید علیه این کشور، ونزوئلا را با بحران اقتصادی دشواری روبه‌رو کرد. همچنین آمریکا در دوران ترامپ به همراه بیش از پنجاه کشور دیگر، خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخت. گوایدو مادورو را به تقلب در انتخابات پیشین ریاست جمهوری ونزوئلا متهم کرده است.اما هنگامی که جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی رسید، مادورو به او تبریک گفت و برای گفت‌وگو با آمریکا ابراز تمایل کرد.

این اظهارات در ماه دسامبر نیز از سوی ونزوئلا تکرار شد.بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، بیش از ۵ میلیون ونزوئلایی از سال ۲۰۱۵ تاکنون این کشور را به منظور فرار از آشفتگی اقتصادی و سیاسی، ترک کرده‌اند و آمار تورم سالانه در ونزوئلا به چهار هزار درصد رسیده است.در ماه دسامبر، حزب حاکم به رهبری نیکلاس مادورو رئیس جمهوری، در انتخابات پارلمانی ونزوئلا به پیروزی رسید. این در حالیست که احزاب مخالف و اپوزیسیون ونزوئلا به درخواست خوان گوایدو رهبر مخالفان، شرکت در انتخابات پارلمانی را تحریم کرده بودند.حدود ۲۱ میلیون نفر در ونزوئلا واجد شرایط رأی‌دهی در انتخابات پارلمانی این کشور بودند اما میزان مشارکت در این انتخابات، تنها ۳۱ درصد بوده است. آمریکا، برزیل و کشورهای دیگری مثل کانادا، کلمبیا، کاستاریکا و پاناما اعلام کردند که نتایج انتخابات پارلمانی در ونزوئلا را به رسمیت نمی شناسند.پارلمان ونزوئلا از سال ۲۰۱۵ در دست مخالفان بود اما نیکلاس مادورو در سال ۲۰۱۷ با ایجاد مجلس قانون اساسی، قدرت بیشتری به این نهاد داد و تلاش کرد که پارلمان را زیر سایه ببرد. این اقدام وی با اعتراضات فراوان داخلی و خارجی روبرو شد.

رادیو فرانسه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها