رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 531570

استقلال نیمه مربیان را میبازد وپرسپولیس نشانی از قهرمانی ندارد

ساعت 24 - هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران، هفته شکست دو قطب پایتخت بود. استقلال باز هم نیمه مربیان را باخت، پرسپولیس هم برای نخستین بار در رقابت‌های این فصل شکست خورد و هم طلسم ناکامی در پیروزی خارج از خانه را حفظ کرد.

dir="RTL">تراکتور و سپاهان پیروز شدند و به جمع مدعیان رسیدند و باز هم برخی مربیان از دیوار کوتاه داوران بالا رفتند. یک کمک داور از قضاوت خداحافظی کرد و دو بازیکن تراکتور و گل‌گهر از سوی کمیته انضباطی تا اطلاع ثانوی محروم شدند.دوازدهمین هفته لیگ برتر فوتبال ایران، چهارشنبه اول بهمن‌ با سه بازی در مشهد، اصفهان و تهران آغاز شد.بازیکنان مهدی رحمتی، با تک گل امین قاسمی نژاد مقابل میهمان خود نساجی به پیروزی رسیدند تا سرمربی جوان شهرخودرو، فعلا از خطر اخراج بگریزد.این اولین حضور مجید جلالی روی نیمکت سرمربیگری نساجی بود که با شکست همراه شد. حضور آقای جلالی و بخصوص همراهی سهراب بختیاری‌زاده در قائمشهر، با واکنش منفی برخی هواداران نساجی همراه بود. اولین تجربه و اولین شکست این دو مربی، مشکلات پیش رو را افزایش داد.ذوب‌آهن با مربیگری رحمان رضایی در لیگ برتر تا پیش از بازی مقابل نفت مسجد سلیمان پیروز نشده بود و در این بازی خانگی هم به تساوی بدون گل رسید.

در تهران، پرگل‌ترین بازی هفته‌های اخیر لیگ برتر برگزار شد. در حالی که فوتبال ایران خودش را به نتایج کم گل عادت داده است، مس رفسنجان در خانه پیکان ۳ بر ۲ میزبانش را شکست داد.هیات مدیره باشگاه ذوب‌آهن، در پایان هفته نهم لیگ برتر به رحمان رضایی و کادرفنی این تیم فرصت داد در پایان هفته دوازدهم، حداقل ۱۱ امتیاز کسب کرده باشد. اما آقای رضایی نه تنها فقط به ۸ امتیاز رسید که هنوز طعم پیروزی به عنوان سرمربی را نچشیده است.ذوب‌آهن دقیقه ۸۰ بازی مقابل نفت مسجدسلیمان به گل برتری رسید، اما کمک داور این گل را به اشتباه آفساید و مردود اعلام کرد.آقای رضایی سرمربی ذوب‌آهن در پایان بازی گفت: "داور حتی اگر نابینا بود هم می‌توانست بفهمد که گل تیم ما آفساید نبود." رحمان رضایی از فدراسیون فوتبال خواست، برنده و بازی بازی را از قبل تعیین کنند و "زحمت تعیین داور و ناظر" برای مسابقات را نکشد. او یک روز بعد بابت حرف‌هایش از داوران عذرخواهی کرد.رحیم شاهین کمک داور این بازی، یکشنبه پنجم بهمن در مصاحبه با رسانه‌های ایران، از داوری برای همیشه خداحافظی کرد.

مهدی رحمتی سرمربی شهرخودرو پس از پیروزی نجات‌بخش مقابل نساجی گفت: "داور بازی داشت کارت عروسی پخش می‌کرد."کنایه آقای رحمتی به تعداد کارت‌هایی بود که از جیب حسن اکرمی داور بازی بیرون آمد. آقای اکرمی در این بازی به ۳ بازیکن نساجی و ۵ بازیکن شهرخودرو کارت زرد نشان داد.نخستین بار یعقوب کریمی بازیکن نفت تهران سال ۱۳۹۱ مشابه همین جمله را به محسن قهرمانی در جریان بازی با استقلال گفته بود. یعقوب کریمی به داور بازی گفته بود: "مگر عروسی است که این قدر کارت پخش می‌کنی؟" آقای قهرمانی به دلیل این کنایه، یعقوب کریمی را از زمین اخراج کرد.

"جان‌فشانی" برای پیروزی

شنبه چهارم بهمن، تراکتور در سیرجان میهمان گل‌گهر بود. مسعود شجاعی که باز هم نقش سرمربی و بازیکن تراکتور را بازی می‌کرد، ۲ بر یک امیر قلعه‌نویی و تیمش را شکست داد. احسان حاج‌صفی و محمد عباس‌زاده برای تراکتور و یونس شاکری برای گل‌گهر گل‌زنی کردند.نیمی از اتفاقات بازی، درون دروازه تراکتور رخ داد. دقیقه ۱۵ گادوین منشا، بهترین گل‌زن گل‌گهر درون محوطه جریمه با محمدرضا اخباری دروازه‌بان تراکتور برخوردی سخت داشت. بینی آقای اخباری در این صحنه شکست و بازی قطع شد.در لحظاتی که کادر پزشکی تراکتور مشغول درمان موقت دروازه‌بان تراکتور بودند، امیر قلعه‌نویی سرمربی تراکتور بر سر داوران فریاد می‌کشید که باید خطای پنالتی اعلام می‌شد. آقای قلعه‌نویی اعتقاد داشت محمدرضا اخباری روی مهاجم تیمش خطا کرده است.محمدرضا اخباری تعویض شد و مستقیم به بیمارستان رفت. حبیب فرعباسی، جای او را درون دروازه گرفت.داور ۷ دقیقه زمان تلف شده اعلام کرد. در آخرین دقیقه، احسان حاج‌صفی که گل نخست تیمش را وارد دروازه گل‌گهر کرده بود، روی خط دروازه صورتش را مقابل شوت بازیکنان گل‌گهر قرار داد. دروازه تیمش را بسته نگه داشت، اما به شدت مصدوم شد.گل دقیقه ۴۴ تراکتور مقابل گل‌گهر را احسان حاج‌صفی با حرکتی تکنیکی و سرعتی از میان مدافعان گل‌گهر به ثمر رساند. او توپ را بیش از ۲۰ متر از میان ۵ مدافع و هافبک گل‌گهر عبور داد و در نهایت با ضربه بغل پا آن را از زیر دست‌های دروازه‌بان گل‌گهر وارد دروازه میزبان کرد. منهای زیبایی گل، پاس گل آقای حاج‌صفی را مسعود شجاعی، سرمربی و کاپیتان این تیم داده بود.

زمین بازی فوتبال گل‌گهر و تراکتور، در پایان مسابقه تبدیل به باشگاه مشت‌زنی شد. بازیکنان و مربیان دو تیم با یکدیگر برخورد و درگیری فیزیکی پیدا کردند و با وجود این‌که داور مسابقه سوت پایان را زده بود، به چند بازیکن کارت زرد و قرمز نشان داد.آرمین سهرابیان بازیکن تیم گل گهر و سعید مهری بازیکن تیم تراکتور نه تنها از داور مسابقه کارت قرمز مستقیم گرفتند که حتی یک روز پس از این بازی، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هر دو بازیکن را تا اطلاع ثانوی از حضور در لیگ برتر محروم کرد.سایپا، با ۲ پیروزی و از رده سیزدهم جدول، مقابل استقلال قرار می‌گرفت؛ در ظاهر حریفی دست و پا بسته به نظر می‌رسید. محمود فکری تیمش را باز هم با سه مهاجم به زمین فرستاد: شیخ دیاباته، مهدی قایدی و ارسلان مطهری.مهدی قایدی نیمه اول یک بار تیرک دروازه را لرزاند و یک بار هم دروازه خالی را شیخ دیاباته باز نکرد. نیمه دوم سایپا بازی را هجومی آغاز کرد، خیلی سریع به گل رسید و بلافاصله عقب نشست.گل دقیقه ۴۹ حسین مالکی به استقلال یک نکته ویژه داشت. استقلال تا هفته دوازدهم لیگ برتر، ۸ بار دروازه‌اش باز شده که تمامی این ۸ گل در نیمه دوم، که به "نیمه مربیان" مشهور است، به ثمر رسیده. تیم‌های فولاد، صنعت نفت، گل گهر، پرسپولیس، تراکتور و سایپا همگی "در نیمه دوم" مقابل تیم آقای فکری موفق به گل‌زنی شده‌اند.

استقلال نیمه دوم موقعیت‌های متعددی را از دست داد. شیخ دیاباته که گفته می‌شود به تازگی پیشنهاد یک باشگاه ایتالیایی را هم دریافت کرده، در دقایق پایانی بازی، دروازه خالی را باز نکرد.استقلال در لیگ بیستم از ۹ امتیاز ممکن مقابل ۳ تیم تهرانی، فقط به ۲ امتیاز رسیده‌ است. استقلال مقابل پیکان و پرسپولیس به تساوی رسید و برابر سایپا شکست خورد

کدام داوری به ضرر استقلال بود؟

واکنش محمود فکری سرمربی استقلال به شکست مقابل تیم جوان سایپا با میانگین سنی ۲۴ سال و ۸ ماه، فقط متوجه تیم داوری بود. آقای فکری در گفت‌وگو با برنامه زنده شبکه سه صداوسیما گفت: "ما به اشتباهات داوری عادت کردیم. همیشه ما از داوری ضرر می‌کنیم و تیم‌های دیگر منفعت می‌برند. نمی‌دانم داستان چه است که همه ناراحت شده‌اند ما به صدر جدول رسیدیم.این در حالی است که صورت گرفت که شماری از کارشناسان داوری در پایان بازی، اشتباهات یاسر همرنگ، داور این مسابقه را به سود استقلال می‌دانستند.نوید مظفری کارشناس داوری تصمیم داور در اعلام آفساید مهاجم سایپا در نیمه نخست را اشتباه بزرگ داوری در این بازی دانست. در این صحنه دو مهاجم سایپا با دروازه‌بان استقلال در موقعیت تک به تک قرار می‌گرفتند. آقای مظفری هم‌چنین دلیل تغییر رای داور برای نشان دادن کارت زرد دوم به محمد دانشگر را "عجیب" و برگرفته از "حلقه زدن بازیکنان استقلال به دور داور بازی" دانست .حیدر سلیمانی، دیگر کارشناس داوری، اعلام آفساید اشتباه به ضرر سایپا در نیمه نخست را مهم‌ترین و تنها اشتباه تیم داوری اعلام کرد.

پرسپولیس حرفی برای گفتن نداشت

دوشنبه ششم بهمن، آلومینیوم میزبان پرسپولیس، ماشین‌سازی در تبریز میزبان فولاد و صنعت نفت در آبادان میزبان سپاهان بود.در هر سه بازی پایانی هفته دوازدهم، میهمان‌ها تا قبل از دقیقه ۱۰ دروازه میزبان‌ها را باز کردند. دو میهمان بردند، یک میهمان شکست خورد.فولاد با تک گل دقیقه ۵ آیاندا پاتوسی مقابل ماشین‌سازی پیروز شد. سپاهان با نتیجه ۲ بر یک صنعت نفت را در آبادان مغلوب کرد و خودش را به یک قدمی صدر جدول رساند.در اراک میزبان به بازی برگشت، دو گل در همان نیمه اول زد و برنده بازی شد.پرسپولیس با این امید به اراک رفت که اولین پیروزی در بازی‌های خارج از خانه را به دست آورد. پرسپولیس تا هفته دوازدهم لیگ برتر، در بازی‌های خارج از خانه پیروز نشده بود. پرسپولیس در عین حال تا پیش از سفر به اراک تنها تیم بدون باخت لیگ برتر ایران بود.یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس در غیاب جلال حسینی و حسین کنعانی‌زادگان، در قلب خط دفاعی‌اش به مهدی شیری اعتماد کرد ولی به محمد انصاری نه پرسپولیس هرچند خیلی زود روی ضربه سر به گل برتری رسید، ولی دقیقا از همان اعتماد دوباره آقای گل‌محمدی به مهدی شیری و کوتاه ماندن میانگین قدی مرکز خط دفاعی، دو بار دروازه‌اش با ضربات سر باز شدپرسپولیس نیمه دوم، حرفی جدی برای گفتن نداشت و به آن‌چه استحقاقش از این بازی بود رسید؛ شکست خورد.آقای گل‌محمدی در این بازی برای هواداران پرسپولیس پیام ویژه‌ای داشت؛ دوران خوش صدرنشینی و آسودگی خاطر از پیروزی، برای هواداران پرسپولیس به پایان رسیده است

بازیکن هفته: امید سینگ

دو سانتر، دو گل. امید سینگ بازیکن هندی‌تبار تیم آلومینیوم اراک، برخلاف برخی از بازیکنان و اعضای کادر فنی تیمش، آرام، بی‌صدا، بدون اعتراض و فقط در خدمت تیم بود. دو پاس گل داد، بارها خط دفاعی و میانی پرسپولیس را آزار داد و بهترین بازیکن تیمش مقابل ستاره‌های پرسپولیس بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها