رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 531853

اسرائیل: هر یک از اعضای حماس در انتخابات شرکت کند، بازداشت میشود

ساعت24- منابع فلسطینی گفتند که اسرائیل اعضای ارشد جنبش حماس در کرانه باختری را تهدید کرده است که اگر قصد کاندیدا شدن در هر انتخاباتی را داشته باشند، بازداشت خواهند شد.

منابع فلسطینی گفتند که اسرائیل اعضای ارشد جنبش حماس در کرانه باختری را تهدید کرده است که اگر قصد کاندیدا شدن در هر انتخاباتی را داشته باشند، بازداشت خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «حاتم ناجی عمرو» از رهبران حماس و ساکن شهر الخلیل، در این باره گفت که سازمان امنیت اسرائیل او را به مقر خود در پایگاه «عتصیون» فرا خوانده و به او گفته است که اگر در هر انتخاباتی کاندید شود، به زندان خواهد رفت. فرقی هم نمی‌کند که در چه لیست انتخاباتی باشد یا مستقل وارد شود.

او همچنین گفت که سازمان امنیت رژیم اسرائیل دیگر شخصیت‌های مرتبط با حماس در کرانه باختری را نیز فراخوانده و همین سخنان را به آن‌ها نیز گفته است.

«عمر البرغوثی» دیگر شخصیت جنبش حماس در کرانه باختری که مدتی نیز در اسارت به سر می‎‌برد به آناتولی گفت که او را نیز در شهر رام‌الله به پادگان «عوفر» فراخوانده و گفته‌اند که اگر کاندید شود، به زندان بازخواهد گشت.

انتخابات پارلمانی فلسطین قرار است در ۲۲ می و انتخابات ریاستی نیز در ۳۱ ژوئن و انتخابات شورای ملی فلسطین در ۳۱ آگوست برگزار شود. آخرین باری که انتخابات پارلمانی در فلسطین برگزار شد به سال ۲۰۰۶ باز می‌گردد که حماس با اکثریت پیروز شد. پیش از آن انتخابات ریاستی برگزار شده و محمود عباس پیروز شده بود. از آن زمان تا کنون انتخابات دیگری در فلسطین برگزار نشده است.

منبع: شفقنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها