رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 531933

دیپلمات آمریکایی به دنبال جلوگیری از مواضع ضد اسرائیلی در سازمان ملل

ساعت24-گزینه نمایندگی دولت جدید آمریکا در سازمان ملل، با اشاره به برنامه خود برای مقابله با مواضع ضد رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، از کشورهای امضاکننده توافق‌های سازش خواست از تل‌آویو در مجامع بین‌المللی حمایت کنند.

laquo;لیندا توماس-گرینفیلد» گزینه نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در دولت جدید این کشور، وعده داد که با مواضع ضد اسرائیلی در مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل مقابله خواهد کرد.

گرینفیلد طی اظهاراتی در جلسه بررسی صلاحیت خود در مجلس سنای آمریکا گفت: «من مشتاق ایستادن در کنار اسرائیل، ایستادن مقابل حملات ناعادلانه به اسرائیل و قطعنامه‌های بی‌امان علیه اسرائیل هستم».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی ضمن اشاره به برنامه‌های خود برای همکاری با همتایان اسرائیلی جهت تقویت امنیت رژیم صهیونیستی در جوامع بین‌المللی، اظهار داشت: «مشتاق همکاری با اسرائیل برای تدوین یک استراتژی هستم تا با کشورهایی که به دنبال تخصص‌هایی برای اقدامات توسعه‌ای خود هستند، تعامل کند».

این دیپلمات آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره توافق‌های سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی نیز توضیح داد: «امیدوارم آن کشورهایی که اسرائیل ذیل توافق‌های آبراهام به رسمیت شناخته‌اند، فرصت‌ها برای همکاری در سازمان ملل و حمایت از حضور اسرائیل در آن را دریابند».

بر اساس این گزارش، گرینفیلد در ادامه جنبش تحریم اسرائیل موسوم به «بی‌دی‌اس» را غیرقابل قبول خوانده و مدعی شد: «این اقدامات حول محور ضد یهودی هستند و مهم است که به آنها اجازه ندهیم در سازمان ملل شنیده شوند. من قصد دارم علیه آنها فعالیت کنم».

وی همچنین خبر داد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور جدید آمریکا قصد دارد به شورای حقوق بشر سازمان ملل - که دولت پیشین آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» به دلیل مواضع ضد اسرائیلی از آن خارج شده بود - بازگردد.

گزینه نمایندگی آمریکا در سازمان ملل همچنین گفت که بر روی به چالش کشیدن چین و تقابل با دستورکار دولت پکن تمرکز خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها