رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 531938

90 هزار آمریکایی دیگر طی یک ماه آینده قربانی کرونا میشوند

ساعت24-ستاد مقابله با کرونا دولت بایدن هشدار داده است که ظرف یک ماه آینده، دست‌کم 90 هزار نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست خواهند داد.

در اولین جلسه ستاد مقابله با کرونا دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، برآورد شد که ظرف چهار هفته آینده دست‌کم ۹۰ هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

خبرگزاری «AAP» (آسوشیتدپرس استرالیا) در این خصوص گزارش کرد، روز گذشته (چهارشنبه) ستاد مقابله با کرونا دولت بایدن جلسه‌ یک ساعته‌ای را برای بررسی اوضاع شیوع کرونا و راهکارهای احتمالی برای مقابله با این ویروس کشنده برگزار کرد.

طبق این گزارش، هشدار دولت جدید آمریکا درباره افزایش چشمگیر آمار ابتلا و مرگ و میر طی هفته‌های آینده در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به طور پی در پی شیوع کرونا در این کشور را بی‌اهمیت جلوه می‌داد.

دکتر «راشل والنسکی» مدیر جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در خصوص افزایش آمار مرگ و میر مرتبط با کرونا طی هفته‌های آینده گفت: «می‌دانم که این خبری نیست که ما خواستار شنیدن آن باشیم اما چیزی است که باید بگویم بنابراین همگی ما آگاه می‌شویم. اگر به صورت متحد اقداماتی را در پیش بگیریم می‌توانیم اوضاع را تغییر دهیم».

وی با اینحال برآورد کرد که تا ۲۰ فوریه (دوم اسفندماه)، مجموع قربانیان کرونا در آمریکا به مرز ۴۸۰ هزار نفر خواهد رسید.

این خبر در حالی منتشر شده است که مدتی است ایالات متحده واکسیناسیون با دو واکسن «فایزر» و «مدرنا» را آغاز کرده است و دولت بایدن، مقابله با شیوع ویروس «کووید-19» را از اولویت‌های برنامه‌های دولت خود قرار داده است.

«اندی اسلاویت» یکی از مشاوران ارشد دولت بایدن در امور مربوط به کرونا نیز در جلسه روز گذشته گفت: «کاخ سفید به علم احترام می‌گذارد و دنباله‌رو مسائل علمی است و دانشمندان به طور مستقل می‌توانند سخن بگویند».

«جف زینتس» هماهنگ‌کننده امور مربوط به کرونا در کاخ سفید نیز متعهد شد که دولت بایدن راههای بیشتری را برای تسریع تولید واکسن مورد بررسی قرار دهد.

با اینحال، دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی فدرال در خصوص تأثیرات جهش کرونا بر روی عملکرد واکسن ابراز نگرانی کرد.

فائوچی البته تاکید کرد، دانشمندان گزینه‌های زیادی را برای تطبیق دادن واکسن با نوع جهش‌ یافته ویروس کرونا در اختیار دارند که این امر می‌تواند همچنان کارآیی واکسن را حفظ کند.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار آمریکایی به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان حدود ۴۳۰ هزار نفر دیگر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

بحران کرونا در بسیاری از شهرهای آمریکا به قدری جدی شده است که حتی سردخانه‌ها اکثراً مملو از اجساد شده است به طوریکه اخیراً روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش کرد که بحران کرونا در لس آنجلس به حدی وخیم شده که صنعت کفن و دفن در آن فروپاشیده و سردخانه‌ها و مراکز تدفین مملو از اجساد است و خانواده‌ها به جای عزاداری برای عزیزانشان باید راهی برای به خاک سپردن آن‌ها پیدا کنند.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.

دو شرکت آمریکایی «فایزر» و «مُدرنا» تأییدیه واکسن‌های ضد کرونایی خود را دریافت و میلیون‌ها دوز از آنها را در سراسر ایالات متحده و کشور‌های دیگر از جمله انگلیس توزیع کرده‌اند.

با اینحال، بر اساس گزارش‌هایی که در سامانه فدرال «گزارش عوارض جانبی واکسن» در آمریکا ثبت شده، حدود ۶۰ نفر در این کشور بعد از دریافت یکی از واکسن‌های «فایزر» یا «مدرنا» جان باخته‌اند و صدها نفر دچار عوارض بعضاً تهدیدکننده حیات شده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها