رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 531955

«خورشید» مجید مجیدی به آمریکا دعوت شد

ساعت24-فیلم «خورشید» ساخته مجیدی مجیدی به همراه منتخبی از برترین فیلم‌های غیرانگلیسی سال سینما در جشنواره فیلم میامی آمریکا به نمایش گذاشته می‌شود.

سی و هشتمین جشنواره فیلم میامی آمریکا از تاریخ ۵ تا ۱۴ مارس (۱۵ تا ۲۵ اسفند) به صورت ترکیبی از نمایش‌های آنلاین و حضوری برگزار خواهد شد و فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی یکی از فیلم‌های بخش بین‌الملل این رویداد سینمایی خواهد بود.

فیلم «خورشید» که امسال نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار است در کنار فیلم‌هایی چون «کجا رفتی، آیدا؟» ساخته «جاسمینا زبانیچ» از بوسنی و هرزگوین، «شارلاتان» به کارگردانی «آگنیزکا هولاند» از کشور جمهوری چک، «و فردا تمام دنیا» ساخته «جولین فون هینز» از آلمان، «سیب‌ها» ساخته «کریستوس نیکو» از یونان و «خاطرات پدرم» ساخته «فرناندو تروبا» از کلمبیا از جمله فیلم‌های مهمی هستند که در این بخش از جشنواره فیلم میامی به نمایش گذاشته خواهند شد.

فیلم «خورشید» که در بخش رقابتی ونیز ۲۰۲۰ رونمایی شد و یکی از نامزدهای شیر طلایی بود، در نهایت موفق به کسب جایزه «مارچلو ماسترویانی» ویژه برترین بازیگر نوظهور از این جشنواره برای روح الله زمانی شد.

مجید مجیدی که در سال ۱۹۹۸ به عنوان اولین فیلمساز ایرانی با فیلم «بچه‌های آسمان» به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم خارجی‌زبان راه یافت امسال نیز این فرصت را دارد تا برای دومین‌بار به جمع نامزدهای نهایی این شاخه راه یابد.

نماینده سینمای ایران یکی از شانس‌های اصلی حضور در فهرست نامزدهای اولیه شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۱ از منطقه خاورمیانه و شمال آفریقاست. امسال برای نخستین‌بار ۱۵ فیلم به فهرست نامزدهای اولیه اسکار بین‌المللی راه خواهند یافت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها