رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 531957

تداوم اعتراضات خیابانی در طرابلس لبنان؛ 9 نیروی امنیتی زخمی شدند

ساعت24-معترضان لبنانی برای سومین روز متوالی، به اعتراضات خود در طرابلس ادامه دادند و در جریان درگیری با نیروهای امنیتی، 9 نفر از این نیروها زخمی شدند.

تظاهرات برای سومین روز متوالی در شهر طرابلس لبنان ادامه یافت و به درگیری معترضان با نیروهای امنیتی منجر شد.

پایگاه خبری «العهد» گزارش داد، در پی خشونت روزافزون، شهر طرابلس وارد مرحله دشواری شده و شواهد حاکی از این است که «درگیریها در طرابلس، در آستانه هرج‌ومرجی قرار گرفته است که کشور لبنان را که از نظر اجتماعی و بهداشتی در سطح فروپاشی قرار دارد، تهدید می‌کند».

به گزارش العهد، درگیریها به صورت شدیدی میان نیروهای امنیتی و معترضان افزایش یافته است؛ به نحوی که برخی از جوانان در تلاش بودند وارد «سرای طرابلس» (مقر حکومتی) شوند.

این مقر شامل دفتر بخش اطلاعات طرابلس است و نیروهای امنیتی که از این مقر حراست می‌کنند با تیراندازی هوایی، معترضان را متفرق کردند.

بنا بر این گزارش، شماری از معترضان در میدان «عبدالحمید کرامی» گرد هم جمع شدند و مسیرهای ارتباطی طرابلس-بیروت و چند مسیر دیگر را بستند. این مسیرها، طرابلس را به «عکار» و شهرستان «المنیه» وصل می‌کند.

بیشتر درگیری‌ها در مقر دولتی طرابلس متمرکز بود. جوانان معترض نیز یک خودروی متعلق به نیروهای امنیتی را به آتش کشیدند و تلاش آنان برای ورود به این منطقه، با گازهای اشک‌آور و بمبهای دودزا ناکام ماند.

نیروهای امنیتی طرابلس با انتشار بیانیه‌ای خبر دادند که معترضان، بمبهای دستی به سمت این نیروها پرتاب کردند که به زخمی شدن نُه نفر از آنان از جمله سه افسر شده است. حال یکی از این افسرها، وخیم گزارش شده است.

العهد در ادامه نوشت، اظهارنظرهای «حسان دیاب» رئیس دولت پیشبرد امور لبنان و «سعد الحریری» مأمور تشکیل کابینه این کشور، باعث شد که بر دامنه اعتراضات افزوده شود و درگیری با نیروهای امنیتی افزایش یابد.

الحریری ضمن متهم کردن گروه‌های سیاسی که نامی از آنان نبرد، مدعی شد که شاید طرف‌هایی در پشت اعتراضات طرابلس قرار داشته باشند که بخواهند از این طریق پیام‌های سیاسی ارسال کنند.

وی ادعا کرد که شاید برخی هم در تلاش باشند از مشکلات معیشتی که قشر کم درآمد لبنان با آن مواجه است، سوء استفاده کنند، ولی هیچ پاسخی به اتهامات وارده به خود نداد.

به گزارش این پایگاه، برخی از منابع سیاسی شمال لبنان، مدعی هستند که دشمنان الحریری، در پس این اعتراضات قرار دارند، ولی معترضان تأکید دارند که به هیچ طرف سیاسی وابسته نیستند، بلکه «گرسنگی» آنان را به این اعتراضات واداشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها