رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 532646

بهترین برندهای فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی

رپورتاژ تبلیغی / مهم ترین بخش در دستگاه تصفیه آب صنعتی واحد اسمز معکوس (RO) می باشد، که از تعدادی فیلتر ممبران صنعتی تشکیل می شود.

dir="RTL" style="text-align:justify">فیلتر ممبران در این دستگاه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد و میزان مرغوبیت آن تاثیر قابل توجهی بر کیفیت آب تصفیه شده توسط دستگاه خواهد داشت، بنابراین انتخاب مناسب فیلتر ممبران مهم ترین اقدام در فرایند نصب و راه اندازی سیستم تصفیه آب صنعتی محسوب می گردد. دستگاه تصفیه آب صنعتی بسته به نوع طراحی و اجزای داخلی دستگاه می تواند آب لب شور یا آب دریا و دیگر آب هایی که املاح و TDS بالایی دارند را تصفیه کنند. بدیهی است که نوع فیلتر ممبران در این دستگاه نیز باید با توجه به مشخصات کیفیت آب ورودی به دستگاه و دبی آب تصفیه شده تعیین شود. برند مشهور فیلمتک یکی از بهترین برندهای فیلترهای ممبران صنعتی در سراسر دنیا است که محصولات خود را با بهترین کیفیت و مواد اولیه تولید می کند. در این مقاله قصد داریم با فیلترهای ممبران صنعتی فیلمتک و عملکرد آن در دستگاه به خوبی آشنا شویم.

فیلتر ممبران صنعتی فیلمتک

فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی در انواع و برندهای متنوعی تولید شده و به بازار عرضه می شوند، اما بسیاری از این فیلترها محصولاتی تقلبی و نامرغوب هستند. اگر با محصولات تصفیه آب آشنایی دارید، احتمالاً تاکنون نام فیلتر ممبران فیلمتک را شنیده اید. کمپانی مشهور پرآوازه فیلمتک (Filmtec)، تولید کننده بهترین فیلتر ممبران صنعتی در سراسر جهان می باشد و کیفیت فوق العاده این ممبران آن را از سایر محصولات مشابه خود کاملاً تفکیک می کند. ممبران صنعتی فیلمتک کیفیت فوق العاده ای دارد و استفاده از آن در دستگاه تصفیه آب صنعتی، تضمین می کند که فرایند حذف ناخالصی ها و مواد آلاینده از آب به طور کامل و با حداکثر توان ممکن صورت گرفته و دستگاه تصفیه آب صنعتی بهترین عملکرد را در تصفیه آب از خود بروز خواهد داد.

قیمت فیلتر ممبران فیلمتک غیر اصل عمدتاً به مراتب پایین تر است و پس از نصب در دستگاه تصفیه آب صنعتی، این مساله با توجه به عملکرد آن در دستگاه قابل تشخیص می باشد، زیرا فیلتر ممبران اصل فیلمتک می تواند TDS آب خوراک را به میزان 95 تا 98 درصد کاهش دهد و آب خروجی از دستگاه دبی مشخصه فیلتر ممبران را خواهد داشت. درحالی که ممبران های تقلبی فیلمتک این ویژگی را نخواهند داشت. بنابراین کمی ارزان تر خریدن فیلتر ممبران و تهیه ممبران نامرغوب، می تواند سبب خرابی دستگاه تصفیه آب صنعتی یا تحمیل هزینه های اضافی به مصرف کننده شود.

عملکرد فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب صنعتی

فرایند اصلی فیلتراسیون در دستگاه تصفیه آب صنعتی توسط فیلتر ممبران صورت می گیرد. فیلتر ممبران صنعتی از تعدادی لایه بسیار ظریف از جنس پلی آمید ساخته شده است که به دور لوله مخصوصی پیچیده شده اند. این فیلتر روزنه های بسیار ریزی به قطر 0.0001 میکرون دارد که به دلیل کوچکی منافذ آن، تنها مولکول های آب قادر به عبور از غشای ممبران خواهند بود، بنابراین املاح و ناخالصی ها پشت منافذ لایه های فیلتر ممبران بر جای مانده و در نهایت از طریق خروجی فاضلاب یا پساب غلیظ شده از ممبران خارج می شوند. تصفیه آب در این دستگاه های تصفیه آب صنعتی به روش اسمز معکوس انجام می شود و لازمه اجرای آن ایجاد فشار مورد نیاز برای عبور آب از فیلتر ممبران می باشد. این فشار لازم به وسیله پمپ تصفیه آبی که پیش از فیلتر ممبران صنعتی در دستگاه قرار می گیرد، تولید می شود.

باید دقت داشت که با تصفیه آب در فیلتر ممبران معمولاً در مقایسه با دبی آب خروجی، میزان پساب تولید شده پایین است، اما هنگامی که این پساب به مقدار بیشتری افزایش می یابد، این مساله می تواند به دلیل فولینگ و گرفتگی روزنه های ممبران و خرابی آن رخ دهد. در این شرایط معمولاً ضروری است که فیلتر ممبران تعویض گردد.

انواع فیلتر ممبران صنعتی فیلمتک

فیلتر ممبران صنعتی فیلمتک از نظر ابعاد در دو سایز ممبران 4 و 8 اینچ تولید می شوند. علاوه بر این، از نظر نوع آب خوراک و عملکرد فیلتر ممبران در حذف املاح و ناخالصی های آب، می توان فیلترهای ممبران فیلمتک را به دو نوع ممبران لب شور (BW) و ممبران دریایی (SW) طبقه بندی نمود. فیلتر ممبران لب شور (BW) معمولاً جهت تصفیه آب هایی با TDS کمتر از 10000PPM (میلی گرم بر لیتر) و در TDS های بالاتر از این میزان نیز عمدتاً از فیلتر ممبران دریایی یا SW در دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده می گردد. فیلتر ممبران دریایی از قدرت بالایی در نمک زدایی و حذف املاح از آب برخوردار می باشد، بنابراین جهت تصفیه آب هایی با املاح بسیار زیاد مانند آب دریا و آب های زیر زمینی عمدتاً از ممبران دریایی استفاده می شود.

فروشگاه اینترنتی آبین بزرگترین عرضه کننده ممبران صنعتی اصل فیلمتک به سراسر ایران است و تمام محصولات خود را با خدمات پس از فروش و گارانتی ویژه ای ارائه می دهد. برای استعلام از قیمت فیلتر ممبران صنعتی در اسرع وقت با کارشناسان فروش وب سایت آبین تماس حاصل فرمایید. شرکت تصفیه آب آبین برای تمامی مشتریان خود جهت سهولت در امر خرید امکان بهره مندی از مشاوره رایگان را برای مشتریان خود را فراهم کرده است.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها