رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 533498

واکنش یلن به نوسان‌سازی سهامداران غیرحرفه‌ای بورس آمریکا

ساعت 24 - جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز یکشنبه گفت که اظهارنظر در مورد این که مقابله با نوسان‌های اخیر بازار سهام نیازمند اتخاذ سیاست‌ها و تعیین مقررات جدید هستیم، نیازمند بررسی بیشتر است.

dir="RTL" style="text-align:right">خانم یلن در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان توضیح داد که برای روشن شدن واقعیت آن چه که در بازارهای سهام رخ داده، منتظر دریافت گزارش دقیق و روشنگرانه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکاست.این اظهارنظر وزیر خزانه‌داری آمریکا در پی نشست روز پنجشنبه او با حضور اعضای کمیسیون بورس و اوراق بهادار، کمیسیون معاملات آتی بازارهای کالایی، هیات مدیره فدرال رزرو(بانک مرکزی آمریکا) و فدرال رزرو نیویورک عنوان شد.

طیف گسترده‌ای از خریدها توسط معامله‌گران غیرحرفه‌ای طی دو هفته گذشته باعث بروز نوسان قابل توجهی در قیمت سهام برخی شرکت‌ها از جمله گیم‌استاپ(GameStop) شده است؛ اقدامی که موجب تغییر جهت قیمت‌ها بر خلاف انتظار شرکت‌های پوشش ریسک و صندوق‌های بزرگ سرمایه‌گذاری می‌شود. برخی تحلیلگران این اقدام را که با هماهنگی عمومی در شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد، نبرد مخالفان چپ‌گرای وال استریت با سرمایه‌گذاران حرفه‌ای فعال در آن ارزیابی می‌کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها