رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 533512

مومنی: با نشستن کاری از پیش نمیرود/ آقای مددی! بلند شو

ساعت 24-پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید مشکلات مدیریتی باعث شده این تم به وضعیت نامطلوبی داشته باشد.

محمد مومنی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درگفت‌وگویی، درباره شرایط این روزهای آبی‌پوشان پایتخت و حواشی‌ای که در این خصوص پیش آمده است، اظهار کرد: این‌ها شیطنت‌هایی است که بر علیه استقلال با یک برنامه منسجم انجام می‌شود. خیلی‌ها دوست ندارند این تیم قهرمان شود. در حال حاضر الان آن‌ها با محمود فکری مشکل دارند. وقتی خود بازیکن راضی نباشد، قرارداد منتشر نمی‌شود. ما مسلمانیم و اعتقاد دارند ولی وقتی افرادی این کارها می‌کنند، بویی از مسلمانی نبردند. قراردادی که وریا غفوری بسته است، با احمد سعادتممند منعقد کرده است. این بازیکن، کاپیتان محبوبی است و هواداران دوست دارند او در تیم باشد. گفته می‌شود ۱۴ میلیارد او قرارداد بسته است. بخشی از این پول مطالبات سال گذشته این بازیکن است.

او ادامه داد: خیلی‌ها بیشتر از مبلغ غفوری پول گرفتند اما فاش نمی‌شود. این نجابت استقلال را نشان می‌دهد که دوست ندارد در کار کس دیگری سرک بکشد اما کسانی که انسانیت ندارند، می‌خواهند استقلال به حاشیه بیفتد و نتایج قابل قبولی کسب نکند. این مسائل حاشیه‌ای دور از شخصیت آدمی است. اگر قرارداد غفوری منتشر می‌شود، چرا قرارداد بازیکنی که دیپورت شده، پخش نمی‌شود؟ آن هم بازیکن است و می‌گویند ۱۲ میلیارد قرار بسته است. چرا کمیته اخلاق برای این بازیکن نامه نمی‌زد؟ این که چیز سختی نیست. به نظر من ۱۴ میلیارد برای وریا کم است. کاپیتان استقلال جان خود را برای تیم می‌گذارد. کسانی که تعیین تکلیف می‌کنند، دو قدم در زمین فوتبال راه نرفتند.

مومنی خاطرنشان کرد: مگر این بازیکن خواهان نداشته است؟ چطور همه این اتفاقات برای استقلال می‌افتد؟ یک جریان‌سازی در این مدت راه افتاده است که اذهان را برای استقلال به سمت حاشیه ببرد و در آخر بگویند که خودتان نتیجه نگرفتید. این روش‌ها کاملا دور از انسانیت است. استقلال اینقدر نجیب است که در امور دیگر دخالت نمی‌کند. باید این مساله شفاف‌سازی شود چرا قرارداد وریا غفوری منتشر شده است.

او در خصوص اعتراضات هواداران باشگاه استقلال مقابل ساختمان این باشگاه، اظهار کرد:‌ این برای اولین بار نیست که این اعتراضات به وجود آمده است و مشخص است گوش شنوایی نیست. مدیریت باشگاه توانش همین است. نمی‌شود توقع دیگری داشت. باشگاه ما مثل مدیرعامل تیم رقیب نیست که کلی ارتباطات داشته باشد. کادر باشگاه رقیب پرتوان و بانفوذ، فوتبالی و سیاسی هستند اما برای باشگاه استقلال هر مدیری را می‌گذارند. من به آقای مددی معترض نیستم. من می‌گویم باشگاه استقلال بزرگ است و انسان‌های بزرگوار باید در باشگاه‌های بزرگ حضور داشته باشند. من برای آقای مددی احترام قائلم اما باشگاه استقلال خیلی بزرگ‌تر از این حرف‌ها است چون ۳۰ میلیون هوادار دارد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: ما با ۳۰ میلیون هوادار می‌توانیم کلی مشکلات فرهنگی را حل کنیم. اگر فقط به دنبال منافع کوتاه مدت باشیم، همین مسائل پیش می‌آید. این‌ها روش‌های مدیریتی مناسبی نیست. بگذاریم فضای فوتبال سالم باشد. هر کسی که قهرمان شد، نوش‌جانش اما باید مستحق قهرمانی باشد. وقتی نابرابری باشد، این مشکلات پیش می‌آید. اگر برابری وجود داشته باشد، هر تیمی که قهرمان شد، گوارای وجودش باشد.

او در خصوص مشکلاتی تیمی باشگاه استقلال گفت: وقتی این نابرابری‌ها باشد، صدای اعتراضات هواداران دربیاید. باید مدیران پاسخگوی این وضعیت باشند. تیم استقلال یک تیم محلی نیست که زمین تمرینش هرروز یک جای متفاوت باشد. اگر وزارت‌خانه کمک نمی‌کند، باید از طریق اسپانسر جلو برویم. باید ما به آقای فکری کمک کنیم و از او حمایت کنیم. استقلال افتخارات زیادی دارد. آسیا با استقلال شناخته می‌شود چون پیشینه‌اش ثابت شده که این تیم افتخار آفریده است. شاید برخی تیم‌ها در این زمینه تلاش کردند اما این تیم شایسته این است که حمایت شود.

مومنی در پایان گفت: من خیلی وقت پیش به مدیران باشگاه گفتم که یک نظارتی به ورزشگاه امام رضا شود و الان پیشنهاد من این است که کیفیت ورزشگاه بهتر شود و جای چمن مصنوعی، چمن طبیعی گذاشته شود. همینطور کمپ حجازی را درست کنند و به تیم‌های پایه بدهند. به نظر من با اتاق نشستن کاری از پیش نمی‌ود و باید برای این کار زحمت کشید. آقای مددی بلند شو و برو چمن ورزشگاه امام رضا و چمن آنجا طبیعی کن و ۱۰ میلیارد برای آنجا هزینه کن. اگر بدهکار هم شوی، مشکلی پیش نمی‌آید و هواداران راضی هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها