رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 533589

عجله مکرون برای لبنان؛شمارش معکوس فرانسه آغاز شده است

ساعت 24- منابع خبری از تلاش جدی فرانسه برای تشکیل دولت جدید لبنان و بستن این پرونده در کمتر از یک ماه پرده برداشتند.

روزنامه الجمهوریه لبنان به نقل از منابع دیپلماتیک در پاریس نوشت: رویکرد پاریس در قبال پرونده لبنان نشان می‌دهد که شمارش معکوس فرانسه برای تشکیل دولت آغاز شده است.

این روزنامه نوشت:تلاش قاطع و جدی‌ از جانب فرانسه برای تشکیل دولت در لبنان طبق ابتکارعمل پیشنهادی این کشور در مدتی بسیار کوتاه و کمتر از یک ماه وجود دارد و پس از آن امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در ماه مارس به بیروت سفر خواهد کرد.

طبق گفته این منابع، رویکرد فرانسه در خصوص لبنان طی روزهای آتی شاهد تحرکات چشمگیری خواهد بود و با یک موضع واضح از سوی کاخ الیزه (ریاست جمهوری فرانسه) همراه خواهد بود. این تحرکات شامل ایجاد ارتباط با کشورهایی مانند آمریکا، ایران، مصر، امارات و همچنین عربستان است و احتمال داده می‌شود که ماکرون به منظور ورود مستقیم عربستان به پرونده ایجاد راه حل برای مشکل تشکیل دولت جدید لبنان و حمایت از دولت و نخست‌وزیر آن، به زودی به ریاض سفر کند.

این منابع همچنین تأکید کردند: ارتباط فرانسه با کشورهای مذکور باعث شده که فرانسوی‌ها نسبت به موفقیت در پرونده لبنان طبق ابتکارعمل کشورشان که چند ماهی است کنار گذاشته شده است و تشکیل دولت توسط سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف این کشور، خوشبین باشند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها