رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 533596

جزییات اعطای کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت

ساعت 24-رییس شرکت سپرده گذاری مرکزی آخرین وضعیت اعطای کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت و همچنین شرکت‌های سرمایه گذاری استانی را تشریح کرد.

حسین فهیمی در نشست خبری برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی با بیان اینکه سهام عدالت در یکی از پرنوسان‌ترین سال‌های بازار سرمایه اتفاق افتاد، گفت: تا کنون طرحی در بازار سرمایه طرحی به این عظمت نداشتیم. دارایی سهام عدالت معادل ۸۰ درصد بودجه جاری سال گذشته کشور بود.

وی ادامه داد: این دارایی از مالکیت دولت خارج و به مردم منتقل شد و مردم توانستند دارایی خود را مشاهده کنند. از ابتدا به مردم توصیه شد سهام خود را نفروشند، زیرا عرضه ۶۰۰ هزار میلیارد تومان در بازار، بازار را نابود می‌کند.

رییس شرکت سپرده گذاری مرکزی تاکید کرد: هدف از آزاد سازی سهام عدالت توانمند سازی خانواده‌های کم برخوردار است. برهمین اساس تسهیلات، امکانات و زیرساخت‌های لازم را فراهم می‌کنیم.

فهیمی در ادامه با اشاره به برگزاری مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی برای انتخاب هیات مدیره اظهار کرد: حدود ۳۸۰ هزار میلیارد تومان در اختیار هموطنان در قالب شرکت‌های سرمایه گذاری استانی است و خودشان می‌توانند در انتخاب اعضای هیات مدیره مشارکت کنند تا حدود ۱۵ استان مرحله‌ی اول مجامع عادی به طور فوق‌العاده را برگزار کرده‌اند و سایرین در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهند کرد.

امکان ثبت نام رایگان در سجام

وی با بیان این‌که ثبت نام در سجام برای هموطنان رایگان است، ادامه داد: امکان ثبت نام در سجام برای همه هموطنان فراهم شده و نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر کارگزاری یا پیشخوان وجود ندارد.

رییس شرکت سپرده گذاری مرکزی در ادامه با بیان این‌که مذاکره با بانک‌ها برای اعطای کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت انجام شده است، تصریح کرد: مشمولان تا ۶۰ درصد ارزش روز سهام خود را می‌توانند به صورت اعتباری دریافت کنند.

وی ادامه داد: اگر تا یک ماه توانستند مبلغ را به بانک بازگردانند این مبلغ قرض‌الحسنه خواهد بود، اما اگر از یک ماه عبور کرد و مبلغ را پرداخت نکردند این اعتبار تبدیل به تسهیلات سه ساله خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها