رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 533615

دو راه پیش‌روی بایدن از دیدگاه ظریف

ساعت24-وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خروج آمریکا از برجام، در خصوص بازگشت این کشور به توافق وین گفت که دو راه پیش‌روی دولت جدید ایالات متحده قرار دارد.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتی در ارتباط با مصاحبه‌اش با شبکه «سی‌ان‌ان»، در خصوص بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران در دولت جدید این کشور گفت که دو راه پیش‌روی واشنگتن قرار دارد.

ظریف در این خصوص نوشت: آمریکا توافق هسته‌ای را ترک و آن را نقض کرد. بنابراین این ایالات متحده است که باید بازگردد و تعهداتش را اجرا کند.

وی افزود: «رئیس‌جمهور بایدن یک انتخاب دارد: ترک کردن سیاست‌های شکست‌خورده ترامپ یا ادامه شکست‌های وی. ادامه این شکست‌ها فقط شکست‌های بیشتری را در پی دارد.»

وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با «فرید زکریا» در شبکه سی‌ان‌ان با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی برای مذاکره با ایران برای یک توافق جدید که شامل مساله موشکی هم باشد تاکید کرد که برجام یک توافق است که از طریق مذاکرات به دست آمده و نمی‌تواند دوباره مورد مذاکره قرار بگیرد.

وزیر امور خارجه درباره برجام هم گفت که آمریکا باید ضمانت‌هایی بدهد که اقداماتی نظیر آن چیزی که دولت آمریکا اتخاذ و طی آن توافق هسته‌ای را نقض کرد، تکرار نشود.

ظریف در ادامه گفت که توقف پایبندی به پروتکل الحاقی به معنای بسته شدن کامل درها برای احیای توافق هسته‌ای نیست. وزیر خارجه همچنین گفته که چنانچه آمریکا خواستار احیای مفاد توافقی است که از آن خارج شده، وظیفه دولت بایدن آن است که به این توافق متعهد شود.

پالتیکو در بخشی از گزارش خود در این خصوص تاکید کرد که ظریف، مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز یکشنبه درباره شروط ایران برای بازگشت به تعهدات خود ذیل برجام را تکرار کرد.

مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه آن طرفی که حق دارد شرط معین کند، ایران است خاطرنشان کردند: اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برجامی برگردد آمریکا بایستی تحریم‌ها را به طور کلی در عمل لغو کند و ما بعد راستی‌آزمایی کنیم، آن‌وقت به تعهدات برجامی برمی‌گردیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها