رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 533989

آیا میلاد وزیری مسافر توکیو میشود؟

ساعت 24-میلاد وزیری در حالی تک سهمیه تیراندازی با کمان مردان ایران در المپیک توکیو را به دست آورده که حضورش در این بازی‌ها قطعی نیست. ازآنجاکه سهمیه‌های المپیک در این رشته به کشور تعلق می‌گیرد نه به فرد، کادر فنی تیم ملی ریکرو، شانس وزیری را برای المپیکی‌شدن صددرصد نمی‌داند.

مسئولان فدراسیون تیراندازی با کمان و کادر فنی این تیم با هدف ایجاد انگیزه و حس رقابت هرچه بیشتر بین کمان‌داران، معرفی ملی‌پوش اعزامی به بازی‌های 2020 را به آخرین لحظه موکول کرده‌اند؛ لحظه‌ای که رقابت‌های انتخابی المپیک به پایان رسیده باشد. تنها میدان باقی‌مانده از گزینشی‌های المپیک توکیو، مسابقات کسب سهمیه فرانسه است که خرداد 1400 در سطح جهانی برگزار می‌شود.
ایران در این مسابقات فرصت کسب سهمیه انفرادی در کمان ریکرو را ندارد؛ چراکه در این رقابت‌ها تنها سهمیه تیمی در بخش مردان توزیع می‌شود. بنا بر اظهارنظر کارشناسان شانس کمان‌داران مرد برای تصاحب سهمیه در این میدان خیلی کم‌رنگ است؛ اما شرکت در این آوردگاه مهم از این نظر که می‌تواند به معرفی ورزشکار المپیکی کمک کند، برای کادر فنی خیلی حائز اهمیت خواهد بود.
البته برای تیم ملی ریکرو پیش از رقابت‌های فرانسه، حضور در دو تورنمنت تایلند و چین در نظر گرفته شده که عملکرد ملی‌پوشان در این پیکارها به اندازه جهانی فرانسه مهم خواهد بود.
غلامرضا شعبانی‌بهار، رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان، دراین‌باره می‌گوید: «اردوهای تدارکاتی ما به صورت مرتب برگزار می‌شود و این برنامه‌ها تا اعزام به تایلند که اواسط اردیبهشت است، ادامه دارد. کاپ آسیایی تایلند یک مسابقه خوب، بهنگام و تدارکاتی برای تیم ملی است. بلافاصله بعد از مسابقات تایلند، مرحله دوم کاپ جهانی در چین است که تیم ریکرو در آن حاضر می‌شود و اینها برای آماده‌سازی روحی، روانی و تکنیکی تیم می‌تواند اهمیت داشته باشد. در خرداد هم تیم ما در مسابقات جهانی در فرانسه شرکت می‌کند. در نهایت بعد از مسابقات تایلند، چین و فرانسه هر ورزشکاری بهترین رکورد را داشته باشد، به المپیک اعزام می‌شود».
میلاد وزیری که سابقه شرکت در بازی‌های المپیک 2012 لندن را در کارنامه دارد، در آستانه 34‌سالگی سخت در تلاش است تا برای دومین بار حضور در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا را تجربه کند.
او در یک سال اخیر که کرونا بوده، تمریناتش را به طور مستمر انجام داده تا همچنان مرد شماره یک تیراندازی با کمان ایران و البته شانس اول اعزام به المپیک توکیو باشد.
وزیری اگرچه در این مدت رکوردهای خوبی را از خودش به جا گذاشته، نباید فراموش کرد که او رقبای جوان و جویای نامی را در کنار خود دارد که هیچ بعید نیست در همین فاصله پنج ماه باقی ‌مانده تا المپیک جایش را در تیم ملی ریکرو بگیرند.
رضا شعبانی، صادق اشرفی و امین پیرعلی نفراتی هستند که در یک ماه گذشته توانستند به‌طور چشمگیری اختلاف رکوردی خود را با وزیری کم کنند. میلاد در شرایطی سال گذشته در مرحله نخست مسابقات تیروکمان گزینشی المپیک در تایلند ضمن کسب مدال برنز، سهمیه المپیک را به دست آورد که در مرحله رده‌بندی با هم‌تیمی خود امیر پیرعلی رویارو شد و او را شکست داد.
به‌هرحال مسئولان فدراسیون تیراندازی با کمان برای اینکه عدالت را به طور کامل بین کمان‌داران این تیم رعایت کنند، انتخاب کمان‌دار المپیکی ایران در المپیک توکیو را منوط به رکوردهای سه مسابقه پیش‌رو می‌دانند.
در این چند وقت اخیر شایعه شده بود که چون وزیری ملی‌پوش باسابقه‌ است، فدراسیون بیشترین امکانات و بها را به او می‌دهد؛ اما شعبانی‌بهار در واکنش به این موضوع گفت: «اتفاقا وزیری از ما دلخور است. او سهمیه المپیک را کسب کرد و توقع داشت ۵۰ میلیون تومان پاداش وزارت ورزش را به صورت کامل دریافت کند؛ اما با توجه به اینکه این سهمیه برای کشور است، ۲۵ میلیون تومان به او پرداخت شده و باید ببینیم کدام ملی‌پوش عازم توکیو خواهد شد تا ۲۵ میلیون تومان پاداش حضور در المپیک را به او پرداخت کنیم. وزیری تصور می‌کرد که مسافر المپیک است؛ اما در مسابقات آینده هرکدام از ملی‌پوشان که عملکرد بهتری داشتند، به المپیک می‌روند. با توجه به این مسئله سایر ملی‌پوشان می‌توانند امیدوار به حضور در المپیک باشند».
البته گلایه وزیری تنها به پرداخت پاداش نبود. او مدعی بود که با کمان قرضی و فرسوده در تیم ملی درخشیده و توانسته سهمیه المپیک را به دست آورد. کمان وزیری پیش از رقابت‌های انتخابی المپیک شکست؛ به‌همین‌دلیل او با کمان قرضی تمریناتش را دنبال کرد و به تایلند سفر کرد؛ اما حالا گفته می‌شود این مشکل او حل شده است. فدراسیون تیروکمان، کمان دلخواه این ورزشکار را از خارج کشور خریداری کرده و او بدون دغدغه تمریناتش را انجام می‌دهد.
تیم ملی تیراندازی با کمان ریکرو که به خاطر کرونا یک سال سخت را پشت سر گذاشته، قرار است فروردین سال آینده یک اردوی تمرینی مشترک را در یکی از کمپ‌های ترکیه برگزار کند. این برنامه روز گذشته از سوی فدراسیون تیراندازی با کمان اعلام شد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها