رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 534044

در دیدار مکرون و حریری چه گذشت؟

ساعت 24-بنا به گفته منابع موثق و بدون هیچ گونه اظهارات رسمی از سوی ریاست جمهوری فرانسه، امانوئل ماکرون و سعد حریری عصر چهارشنبه با یکدیگر در کاخ الیزه دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز چهارشنبه کاخ الیزه در هیچ بیانیه رسمی اشاره‌ای به سفر نخست وزیر مکلف لبنان به مقر ریاست جمهوری فرانسه نکرده و دیداری در دستور کار امانوئل ماکرون برای آن روز اعلام نشده بود.

به گفته خبرنگاران در پاریس، تا اواخر شب، هیچ اطلاعات رسمی اعلام نشده بود، اگرچه از یک منبع دیپلماتیک تأیید شد که دیدار سعد حریری و امانوئل ماکرون در عصر چهارشنبه در زمان شام انجام شده است.

بر اساس پیامی که عصر چهارشنبه در حساب توئیتری حریری منتشر شد، نخست وزیر مکلف لبنان روز چهارشنبه با امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در مورد بحران لبنان و مشکلات تشکیل دولت جدید در این کشور در زمان صرف شام صحبت کردند.

در این توئیت همچنین آمده است که ماکرون و حریری در مورد مشکلات لبنان و امکانات موجود برای برون رفت از این مسائل گفت‌وگو کردند.

براساس بیانیه دفتر حریری نیز، ماکرون و حریری در خصوص تحولات منطقه و موانع تشکیل دولت و راه‌های برداشتن این موانع رایزنی کردند.

طبق این بیانیه، حریری دعوت ماکرون را برای صرف شام کاری در کاخ الیزه در پاریس پذیرفت.

در این بیانیه آمده است: آن دو در این دیدار دو ساعته آخرین رویدادهای منطقه‌ای و تلاش‌های حریری برای بهبود روابط لبنان و کشورهای عربی و نیز جلب حمایت این کشورها برای مقابله با بحران‌های پیش روی لبنان و نیز تلاش‌های فرانسه و ماکرون برای فراهم سازی مقدمات جلب حمایت جهانی از لبنان به محض تشکیل دولت را بررسی کردند.

دولت مد نظر فرانسه تشکیل دولتی قادر به انجام اصلاحات لازم برای توقف فروپاشی اقتصاد لبنان و بازسازی ویرانه‌های به جا مانده از انفجار بندر بیروت است که ماه اوت روی داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها