رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 534054

روحانی:از دولت جدید آمریکا حسن نیت ندیدیم/تامین ارز را فوری انجام دادیم/اگر ۷۵ درصد از مردم واکسینه شوند زنجیره‌ کرونا قطع میشود/دولت آمریکا اگر راستگوست، از راه گذشته بازگردد

ساعت24-رییس جمهوری با تاکید بر اینکه سلامت مساله اول ما در جامعه است، گفت: امیدوارم بیمارستان هایی که در حال تکمیل است، تا پایان امسال یا اوایل سال آینده افتتاح شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در برنامه افتتاح طرح‌های ملی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: کار بهداشت و درمان بسیار مهم و ارزشمند است چرا که مسئله سلامت، مسئله اول در جامعه است و خوشحالم که امروز طرح‌هایی را در زمینه بهداشت و درمان افتتاح می‌کنیم.

وی بیان کرد: از کادر بهداشت و درمان به جهت زحمات زیادی که به ویژه برای مقابله با کرونا انجام می‌دهند، تشکر می‌کنم.

روحانی با تبریک ایام دهه فجر گفت: از مردم که دیروز حماسه آفریده و برای مراعات پروتکل های بهداشتی به شکل جدید، جشن ملی را گرامی داشتند، قدردانی می کنیم.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر، ایرنا و ایسنا بخوانید؛

* شاهد یک انقلاب در این دولت در بخش بهداشت بودیم و کار بسیار بزرگی انجام شده است. در طول رژیم گذشته ۵۰ هزار تخت و ۱۳ هزار پزشک وجود داشته و پزشک از سایر کشورها می آمدند، اما ما دارای بهداشت و درمانی تقریبا در تراز کشورهای توسعه یافته هستیم. امروز صادرکننده تجهیزات و دارو هستیم و بیماران خارجی برای درمان به کشور می آیند.

* تلاش ما این بود که مردم پرداختی کمتری برای درمان داشته باشند. کاهش پرداخت مردم از ۳۷ درصد به ۱۰ درصد و روستاها به ۶ درصد رسیده است. در همین ایام ۲۵۰۰ تخت سی سی یو اضافه شده است. به ۶۰ هزار نفر در زمینه اکسیژن خدمات می دهیم و این آمار نسبت به گذشته به سه برابر رسیده است. بخش اعظم تجهیزات پزشکی توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می شود. به سرعت ماسک به اندازه کافی و قیمت مناسب بین مردم توزیع می شود. سی تی اسکن را شرکت های دانش بنیان خودمان تولید کرده و حتی آماده صادرات هستیم.

*{ با اشاره به آغاز واکسیناسیون ویروس کرونا}: ان‌شاءالله برای سال بعد با واکسیناسیون عمومی‌تر، فعال‌تر و گسترده‌تر بتوانیم مردم را از این نظر ایمن بداریم.

* اگر ان‌شاءالله در این کشور حدود ۷۵ درصد از مردم واکسینه شوند زنجیره‌ کرونا قطع می‌شود. البته عده‌ زیادی هم کرونا گرفته‌اند و آن را گذارنده‌اند و به طور طبیعی واکسینه شده‌اند ولی هرچه مورد نیاز باشد و وزارت بهداشت بگوید، ما در کنار این وزارت هستیم و خواهیم بود.

* در شرایط سخت مالی و ارزی، تأمین ارز را فوری انجام دادیم. البته آن جنایتکاری که در کاخ سفید سر کار بود نمی‌گذاشت پول ما در بانک ها گردش بکند. هفته ها گرفتار بودیم که پولی را از بانکی به بانک دیگر منتقل کنیم. در این دولت جدید هم حسن نیت و آثاری ندیدیم. در کلام البته تغییر کرده است، امّا آنچه مهم است عمل است، باید ببینم چکار می‌کنند و چطور می‌خواهند آن جنایت را جبران کنند. یعنی تروریستی که برکنار و بی آبرو شده جنایت‌هایی کرد و حالا این دولت جدید باید به فکر جبران باشد. از آن راه باید به طور کامل برگردد چون معلوم شد آن راه غلط بود.

* یک نفر در دنیا وجود ندارد که تردید داشته باشد فشار حداکثری نسبت به ملت ایران شکست خورده، البته هنوز رنج و مشکلات هست و به همین دلیل می‌گویم دولت جدید اگر در شعارهایش راستگو هست باید بلافاصله راه خودش را عوض کند و راه جدید را آغاز کند و گذشته را در حد امکان جبران کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها