رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 534070

مسکو: امیدواریم قبل از 3 اسفند راهکاری برای برجام پیدا شود

ساعت24-معاون وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که قبل از فرارسیدن ضرب‌الاجل ایران برای پایان پایبندی ایران به پروتکل الحاقی، راهکاری در خصوص برجام پیدا شود.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) ابراز امیدواری کرد که قبل از فرارسیدن ضرب‌الاجل 21 فوریه (سوم اسفندماه) ایران برای پایان پایبندی به پروتکل الحاقی، مصالحه‌ای در خصوص برجام حاصل شود.

وی در یک کنفرانس خبری با اشاره به این ضرب‌الاجل تصریح کرد: «با توجه به قانونی که به تصویب ایران درآمده است و با در نظر گرفتن (ضرب‌الاجل) ۲۱ فوریه، زمان زیادی نداریم تا ایران گام بعدی را در جهت کاهش تعهدات (برجامی) خود که به صورت داوطلبانه پذیرفته بود، بردارد. بهتر است مصالحه‌ای را پیدا کنیم که به جلوگیری از تنش‌های بیشتر قبل از آن ضرب‌الاجل کمک کند».

این مقام روس سپس ادامه داد که اولویت بازگشت آمریکا به برجام و برداشتن تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وی در این خصوص توضیح داد: «احتمالاً انجام یکباره این کار غیرممکن است اما به تعویق انداختن این اقدام اشتباه است. ما به وضوح این مسئله را به آمریکایی‌ها اعلام می‌کنیم».

ریابکوف در خصوص بحث‌هایی درباره طرفی که باید گام اول را بردارد، توضیح داد که به منظور جلوگیری از بحث‌ها درباره طرفی که می‌بایست گام اول را بردارد، منطقی است تا برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد که طبق آن واشنگتن و تهران به طور همزمان اقداماتی را انجام دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها