رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 535121

نگرانی اروپا در مورد خروج ایران از تعهدات برجام ابراز

ساعت 24- رئیس شورای اروپا چارلز میشل در گفتگوی تلفنی با حسن روحانی ابراز نگرانی خود را در مورد خروج ایران از تعهدات برجام را اعلام داشت.

dir="RTL" style="text-align:right">به گزارش اسپوتنیک، رئیس شورای اروپا ، پنجشنبه در بروکسل اعلام نمود که وی در گفتگو با روحانی در مورد خروج ایران از تعهدات برجام ابراز نگرانی کرد.در این گزارش آمده است: "رئیس شورای اروپا از اقداماتی که موجب خروج از تعهدات ایران بر اساس توافق نامه می شود نگران است، از جمله تصمیم اعلام شده برای تعلیق پروتکل الحاقی باعث نگرانی می شود".

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.به دنبال تشدید مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا و تعلل اروپایی‌ها در اجرای وعده‌ها و تعهدات برجامی آنها، شورای عالی امنیت ملی ایران همزمان با سالروز خروج آمریکا از برجام با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو این توافق اعلام کرد که ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها