رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535198

جام جهانی اسکی؛ نتایج و حواشی

مربی ممنوع‌الخروج: شوهرم شغل مرا مسخره میکند

ساعت 24-مسابقات اسکی آلپاین قهرمانی جهان روز پنجشنبه در بخش مارپیچ بزرگ برگزار شد و ملی‌پوشان ایران به رقابت با دیگر اسکی‌بازان پرداختند. در فهرست اولیه مانش نخست زنان ۹۹ اسکی‌باز حضور داشتند که در پایان عاطفه احمدی در جایگاه ۵۵ قرار گرفت، فروغ عباسی با ثبت زمان یک دقیقه و ۳۶ ثانیه و ۸۰ صدم ثانیه در مانش نخست موفق به راهیابی به مانش دوم این مسابقات نشد و در مکان شصت و سوم ایستاد. مرجان کلهر و صدف ساوه‌شمشکی هم مسابقه خود را به پایان نرساندند.

از میان این 4 اسکی‌باز تنها عاطفه احمدی به مانش دوم راه پیدا کرد که در پایان میان ۶۰ اسکی‌باز در جایگاه ۴۶ قرار گرفت. احمدی اولین زن اسکی‌باز ایران است که به مانش دوم مارپیچ بزرگ قهرمانی جهان راه پیدا کرده است. در پایان مسابقات مارپیچ بزرگ قهرمانی جهان، عاطفه احمدی بانوی ملی‌پوش ایران در جایگاه چهل‌وششم قرار گرفت. او در پایان این زمان ۳ دقیقه و ۱۰ ثانیه و ۳۳ صدم ثانیه را ثبت کرد.
در بخش مردان ۱۱۳ اسکی‌باز در لیست اولیه مانش نخست مقدماتی حضور داشتند که پوریا ساوه‌شمشکی ۷۲ شد، بهنام کیاشمشکی در جایگاه ۷۸ قرار گرفت، نیما بها در رتبه ۸۲ ایستاد و مرتضی جعفری مسابقه خود را به پایان نرساند. در پایان روز نخست این رقابت‌ها تیم اتریش با کسب ۴ نشان طلا و یک برنز بهترین عملکرد به نمایش گذاشته و بعد از آن سوییس با ۳ طلا، یک نقره و ۵ برنز دوم است. فرانسه نیز با یک طلا، یک نقره و یک برنز در جایگاه سوم ایستاده است.
مانش دوم هم با حضور ۹۰ اسکی‌باز آغاز شد که پوریا ساوه شمشکی و نیما بها مسابقه خود را به پایان نرساندند و بهنام کیاشمشکی هم در جایگاه ۶۹ قرار گرفت. کیاشمشکی در پایان دو مانش رقابت‌های مقدماتی مارپیچ بزرگ با ثبت زمان زمان ۲ دقیقه و ۳۶ ثانیه و ۲۶ صدم ثانیه این جایگاه را به دست آورد.
مسابقات قهرمانی جهان اسکی آلپاین از ۳۰ بهمن تا سوم اسفند به میزبانی ایتالیا و در منطقه کورتینا دامپتزو در حال برگزاری است و 8 اسکی‌باز ایران در قالب تیم زنان و مردان به این مسابقات اعزام شده‌اند. قبل از اعزام تیم ملی اسکی ایران به ایتالیا بحث ممنوع‌الخروجی سمیرا زرگری، سرمربی تیم ملی زنان به دلیل عدم اجازه همسرش در رسانه‌ها خبرساز شده بود. زرگری روز جمعه در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشت:«روزها، ماه‌ها و سال‌هاست که شغل من از طرف شوهرم مسخره می‌شود. شوهری که امریکا به دنیا آمده و در ایران هم بزرگ نشده است. دلایل دیگر ممنوع‌الخروجی را هم خواهم گفت.» زرگری همچنین نوشت:«فقط به حمایت مسوولان محترم نیاز دارم چون سال‌هاست برای پرچم کشورم زحمت کشیده‌ام و عاشق کشورم هستم.» در غیاب زرگری،کلهر سرمربی تیم مردان مسوولیت فنی تیم ملی زنان را به نوعی برعهده گرفته است. عاطفه احمدی که در این رقابت‌ها با صعود به مانش دوم طلسم‌شکنی کرد در رابطه با نبود سرمربی تیم به ایسنا گفت:«جای خالی او حس می‌شد که خیلی اذیت‌مان کرد چون خانم زرگری همه جوره برای تیم اسکی ایران امتیاز مثبتی محسوب می‌شود و وقتی که نیست خیلی چیزها لنگ می‌ماند. اگر خانم زرگری می‌آمد، فشارها از روی آقای کلهر(سرمربی تیم ملی مردان) برداشته می‌شد و تقسیم کار صورت می‌گرفت. ضمن اینکه ما به مربی خودمان عادت داشتیم. خانم زرگری به المپیک اعزام شده و در دوره قبل قهرمانی جهان هم هدایت تیم ملی را برعهده داشت به همین دلیل شرایط را کامل می‌دانست و اگر بود شاید نتایج ما هم فرق می‌کرد.» این اسکی‌باز کشورمان در رابطه با نتیجه‌ به دست آمده نیز گفت:«اولین زن ایرانی هستم که به فینال مارپیچ بزرگ قهرمانی جهان راه پیدا کرده‌ام. دوره قبل هم در مارپیچ کوچک تاریخ‌ساز شدم و انتظارات خیلی بیشتری از خودم داشتم اما تمام توانم را گذاشتم و خیلی خوشحالم که توانستم پرچم ایران را در لیست ۶۰ نفر برتر دنیا قرار بدهم. شرایط فوق‌العاده سخت بود اما همگی تمام توان‌مان را گذاشتیم. سطح مسابقات از دو سال قبل خیلی بالاتر و پیست فوق‌العاده یخ‌زده بود.»
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها