رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535216

آمریکا رسماً به توافق اقلیمی پاریس بازگشت

ساعت24-ایالات متحده رسماً به توافق اقلیمی پاریس که «دونالد ترامپ» علیرغم انتقادات شدید از آن خارج شده بود، بازگشت.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در اولین روز از ریاست‌جمهوری خود در تاریخ ۲۰ ژانویه (اول بهمن ماه) با امضای یک فرمان اجرایی، آمریکا را در مسیر بازگشت مجدد به توافق اقلیمی پاریس قرار داد اما پیوستن مجدد این کشور به این توافق بین‌المللی ۳۰ روز به طول انجامید و در نهایت روز گذشته (جمعه) ایالات متحده رسماً به این توافق پیوست.

پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» در این خصوص گزارش کرد، «جان کری» نماینده ویژه آمریکا در امور اقلیمی روز جمعه طی مراسمی اعلام کرد که علیرغم بازگشت مجدد آمریکا به توافق اقلیمی پاریس، هنوز اقدامات زیادی باید انجام شود.

کری که در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا فعالیت می‌کرد، گفت: «ما می‌دانیم که اجرای توافق پاریس کافی نیست. اگر تمامی کشورها آن را اجرا کنند، هنوز شاهد گرم شدن سیاره زمین هستیم».

طبق توافق اقلیمی پاریس، کشورهای جهان توافق می‌کنند تا گرم شدن کره زمین را به کمتر از دو درجه سانتی‌گراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن محدود کنند و هدف بعدی آن محدود کردن گرمایش زمین به ۱.۵ درجه سانتی گراد است.

دولت ترامپ با این استدلال که این توافق بین‌المللی برای کارگران و تاجران ناگوار است، از توافق اقلیمی پاریس خارج شد اما بایدن تأکید کرده است که این توافق فرصتی برای مشاغل است زیرا آمریکا به سمت انرژی پاک در حرکت است.

بایدن همچنین استدلال کرده است که تغییرات اقلیمی یکی از چندین بحرانی است که ایالات متحده در حال حاضر با آن روبرو است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در واکنش به بازگشت ایالات متحده به توافق اقلیمی پاریس گفت: «این خبر خوبی برای ایالات متحده و برای جهان است. در چهارسال گذشته، نبود یک بازیگر کلیدی، شکافی را در توافق پاریس به وجود آورد. یک حلقه گمشده».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها