رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535229

چگونه برای دریافت بورسیه تحصیلی کشور استرالیا اقدام کنیم؟

رپورتاژ تبلیغی / کشور استرالیا به دلیل شرایط اقتصادی پایدار، طبیعت شگفت انگیز، تنوع بالای فرهنگی، امنیت فوق العاده و البته سیستم آموزشی بسیار پیشرفته، در حال حاضر سومین مقصد محبوب در جهان برای مهاجرت تحصیلی است.

dir="RTL" style="text-align:right">چگونه برای دریافت بورسیه تحصیلی کشور استرالیا اقدام کنیم؟

اما همانطور که می دانید با توجه به نرخ برابری ارز، تحصیل در این کشور می تواند هزینه های سرسام آوری داشته باشد. دولت استرالیا، دولت های ایالتی و همچنین دانشگاه های این کشور، با آگاهی از این موضوع و جهت جذب استعداد های ارزشمند و تسهیل تحصیل برای دانشجویان بین المللی، بورسیه ها و کمک هزینه هایی را در نظر گرفته اند تا هزینه های این دانشجویان را کاهش دهند. در این مطلب به توضیح مختصری در مورد این کمک هزینه ها می پردازیم.

انواع کمک هزینه تحصیلی در استرالیا:

کمک هزینه های در استرالیا به چند صورت قابل طبقه بندی هستند. از نظر میزان مالی آن ها، ممکن است تمامی هزینه های تحصیل، زندگی یا حتی بیمه ی دانشجویی و هزینه ی بلیط هواپیما را در بر گیرند، یا اینکه تنها شهریه ی دانشگاه را تامین نمایند و شاید هم تنها به شکل تخفیفی در شهریه ی دانشگاه باشند. از سوی دیگر، ارگانی که این بورسیه ها را ارائه می دهد نیز متفاوت است. گاهی این کمک هزینه ها توسط دپارتمانی خاص و برای رشته ها یا مقاطع خاصی ارائه می شوند. ممکن است استادی از گرنتی که در اختیار دارد دانشجویی را که با پتانسیل بالا و بسیار موثر در زمینه ی تحقیقاتی خود می بیند، بورسیه نماید (این اتفاق در مقاطع دکترا یا کارشناسی ارشد پژوهش محور رخ می دهد). و یا ممکن است دانشگاه ها بر اساس شایستگی های آکادمیک افراد را واحد شرایط دریافت بورسیه تشخیص دهند و یا برای متقاضیان از کشورهای خاصی، مبلغی را به عنوان تخفیف در شهریه در نظر گیرند. جدا از این کمک هزینه ها، دولت نیز در مواردی برای متقاضیان با شرایط ویژه کمک هزینه هایی را در نظر گرفته است. همچنین موسسات تحقیقاتی که با دانشگاه ها همکاری می کنند نیز ممکن است به دانشجویان واجد شرایط در مقطع دکترا که می توانند در این پروژه های تحقیقاتی مشارکت موثر داشته باشند، بورسیه هایی اعطا نمایند.

چگونه می توانیم از این کمک هزینه ها آگاه شویم؟

یک روش برای اینکه بدانیم چه بورسیه هایی برای ما مناسب است این است که سایت تک تک دانشگاه هایی که رشته ی مورد نظر ما را ارائه می دهند جستجو کنیم، تک تک بورسیه ها را مطالعه نماییم و ببینیم آیا برای درخواست آن ها واجد شرایط هستیم یا نه. همانطور که مشخص است این کار بسیار زمان بر و شاید غیر ممکن باشد. ضمن اینکه تعداد زیادی از این بورسیه ها ددلاین اپلای دارند و ممکن است در مدت زمانی که در حال جستجو هستیم فرصت را برای اپلای کردن برای بورسیه هایی که واجد شرایط آن ها هستیم از دست بدهیم. اما راه عقلانی تر این است که از یک موسسه اعزام دانشجو به استرالیا کمک بگیریم. همانطور که احتمالا می دانید برای اینکه بتوانید در دانشگاه های استرالیا اپلای کنید باید از طریق نماینده های آن دانشگاه ها اقدام نمایید. به همین دلیل دانشگاه ها تمامی جزئیات و تغییرات یا اخبار جدید را بلافاصله به نمایندگان خود اطلاع میدهند و شما می توانید از طریق آن ها به این اخبار و اطلاعات دست یابید.

شرایط دریافت بورسیه های تحصیلی استرالیا:

· مقطع کارشناسی: در این مقطع درواقع چیزی به نام بورسیه نداریم، بلکه تخفیف هایی هستند که دانشگاه ها بر اساس شرایط آکادمیک منقاضی و یا کشوری که از آن اپلای می کند، تخفیف هایی در نظر گرفته می شود. ضمن اینکه بر اساس نمرات هر ترم ممکن است برای ترم آتی واجد شرایط دریافت تخفیف در شهریه باشید.

· مقطع کارشناسی ارشد: این مقطع در استرالیا به دو شیوه ی آموزش محور و پژوهش محور ارائه می شود. در شیوه ی آموزش محور، کمک هزینه ها بسیار مشابه مقطع کارشناسی هستند. اما در شیوه ی پژوهش محور که مانند مقطع دکترا کاملا مبتنی بر تحقیقات است، ممکن است بتوانید با توجه به شرایط تحصیلی مقاطع قبلی و مقالاتی که داشته اید واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا شوید که شهریه ی دانشگاه و یا حتی تمام هزینه های شما در استرالیا را پوشش دهند.

· مقطع دکترا: برای مقطع دکترا اکثر دانشگاه ها بورسیه های ثابت و مشخصی دارند که معمولا یک بار در سال و تا تاریخ مشخصی می توان برای آن ها اپلای کرد. برای دریافت این بورسیه ها، داشتن نمرات و معدل بالا در مقاطع قبل، نمره ی زبان کامل (معمولا آیلتس 6.5 یا معادل آن) و همچنین حداقل دو مقاله که در مجلات معتبر چاپ شده باشند ضروری است. اگر پروپوزالی که ارائه می دهید برای سوپروایزر شما به اندازه ی کافی جذاب باشد، ممکن است او از گرنت خود شما را بورسیه نماید. داشتن بورسیه در دریافت ویزای تحصیلی استرالیا بسیار موثر خواهد بود.

موسسه اعزام دانشجوی آریا:

همانطور که گفته شد دانشگاه های استرالیا آخرین اخبار و اطلاعات دانشگاه را برای نمایندگاه خود ارسال می کنند. از این طریق، زمانی که برای مشاوره به یک موسسه اعزام دانشجو به استرالیا مراجعه می کنید، با توجه به شرایط شما و آخرین تغییرات در استرالیا، بهترین گزینه ها به شما پیشنهاد می شود. یک گزینه ی بسیار عالی برای اینکه صفر تا صد پروسه ی مهاجرت تحصیلی خود را به او بسپارید، موسسه ی آریا است. این موسسه بیش از 15 سال سابقه در اعزام دانشجو به استرالیا دارد و در خود کشور استرالیا نیز دفتری در شهر سیدنی دارد. بنابراین حتی پس از مهاجرت شما به استرالیا نیز می توانید تمامی مسائل خود را از طریق دفتر سیدنی موسسه استرالیا حل و رفع نمایید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها