رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535242

روحانی: شبهه‌افکنی ضدانقلاب در مورد کرونا دروغ محض بود/گفتم چه انتخابات باشد چه نباشد مردم باید از شیوع کرونا مطلع شوند

ساعت24- رییس جمهوری با بیان اینکه از همان آغاز ورود کرونا به کشور در این زمینه اطلاع رسانی شد، گفت: اینکه ضد انقلاب شبهه می‌کنند که دولت به خاطر انتخابات واقعیت را به مردم نگفته و یا دیر گفته یک دروغ محض است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در پنجاه و هشتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به گذشت یک سال از شیوع کرونا در کشور گفت: پارسال درست نزدیک این ماه متوجه شدیم که این ویروس وارد کشور شده است، شاید چند روز قبل ‌ویروس وارد شده بود اما آن روز تست تشخیصی به ما گفت که کرونا وارد کشور شده است. ‌

وی ادامه داد: از همان اولین روز که فهمیدیم این ویروس وارد کشور شده است در هیات دولت تصمیم گرفتیم به مردم اعلام شود که افرادی مبتلا شده اند. البته برخی تردید داشتند که ۳ روز دیگر انتخابات است و آیا این را بگوییم یا نگوییم و من گفتم تردیدی نداشته باشید چه انتخابات باشد چه نباشد و هر مراسمی باشد این مسئله چون با جان مردم سرکار دارد با ما شوخی ندارد و باید اعلام کنیم.

رییس جمهوری افزود: خوشبختانه از همان روز چهارشنبه به مردم کشور اعلام شد این ویروس وارد کشور شده است و در این جهت ضد انقلاب خارج نشین‌ که شبهه می‌کنند دولت واقعیت را به خاطر انتخابات به مردم نگفته و دیر گفته است، این یک تهمت محض و دروغ ۱۰۰ درصد است وما از همان لحظه اول به مردم اعلام کرده‌ایم.

روحانی خاطرنشان کرد:در طول این مدت هم در تمام حوادث کرونا موجی داشته‌ایم که تعداد مرگ و میر افزایش و کاهش یافته است مبتلایان سرپایی‌ها همه به صورت آمار دقیق به مردم اعلام شده است و ایران جزو کشورهایی بود که از حیث اطلاع رسانی به موقع و دقیق و هر ۲۴ ساعت یک بار آمار را به اطلاع مردم رسانده است.

رییس دولت تدبیر و امید قدم دوم را کار بزرگ ساختاری برشمرد و گفت: در کشورهای دیگر هم مقابله با کرونا وجود دارد و ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید و در مراجعه بررسی شود، اما از حیث ساختاری در کشور ما کار بسیار بزرگی انجام شده است. شنبه همان چهارشنبه که اعلام شد، شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد و در آنجا بحث کردیم و به این نتیجه رسیدیم که ستادی با عنوان ستاد ملی مبارزه با کرونا باید متولی این امر شود.

وی اضافه کرد: اینکه افراد چگونه باشند، رئیس چه کسی باشد، اعضا چگونه باشد، همه در جلسه مفصل بحث و در مصوبه ای تدوین شد و خدمت مقام معظم رهبری فرستادیم و ایشان این مصوبه را تایید کرد و ابلاغ شد.

روحانی با اشاره به اینکه بر مبنای همین مصوبه ۵۸ جلسه تاکنون تشکیل شده است، اظهار کرد: امروز پنجاه و هشتمین جلسه ای است که در طول یک سال گذشته جلسات ستاد ملی را تشکیل داده‌ایم که این جلسات غیر از کمیته‌های مختلف و قرارگاه‌ها است و نیروهای مسلح هم برای کمک قرارگاه خاص دارد و همه اینها کار می‌کنند.

رییس جمهوری ادامه داد: تشکیل چنین نهادی و اینکه به طور موقت و برای دوران کروناست، شاید از تجربه دوران مقدس نشات گرفته است. وقتی در آن زمان متوجه شده‌ایم سازوکار معمولی نمی تواند جنگ را پیش ببرد، این مسئله خدمت امام مطرح شد و امام اجازه داد تا شورایی با عنوان شورای عالی پشتیبانی جنگ تشکیل شود که مصوبات این شورا در حکم قانون بود و به دولت و دستگاه‌های مختلف ابلاغ می‌شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها