رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535259

فائوچی: ترامپ پس از شکست در انتخابات، مبارزه با کرونا را رها کرد

ساعت24-یکی از اعضای ارشد تیم مبارزه با ویروس کرونا در آمریکا گفت، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از شکست در انتخابات، مبارزه با شیوع ویروس کرونا را رها کرد.

«آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در آمریکا گفت، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا پس از شکست در انتخابات، مبارزه با شیوع ویروس کرونا را رها کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، فائوچی روز جمعه در مصاحبه‌ای گفت: «زمانی که روشن شد به منظور حفظ صداقتم و رساندن پیام صحیح، باید به‌طور علنی با او (ترامپ) مخالفت می‌کردم، او کارهایی [علیه من] انجام داد یا اجازه داد کارهایی انجام شود که وحشتناک بودند».

او در ادامه گفت: «برای مثال او اجازه داد پیتر ناوارو [مشاور تجاری ترامپ] در روزنامه یواِس‌اِی تودی بنویسد تقریباً هرچه گفته‌ام اشتباه است».

فائوچی افزود، دشمنی‌های ترامپ او را به هدفی برای هواداران بی‌محاباتر او تبدیل کرد و «تا به امروز مجبورم از مأموران مسلح فدرال استفاده کنم که تمام مدت از من محافظت کنند».

«استیو بَنن» از نزدیکان ترامپ و مشاور وقت او در امور راهبردی، گفته بود باید سر فائوچی و رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) را سر نیزه زده و دو طرف کاخ سفید نصب کنند.

بنن که پس از فریب مردم برای حمایت مالی از ساخت دیوار مرزی محکومیت دریافت کرده بود در نهایت توسط ترامپ مورد عفو قرار گرفت.

فائوچی درباره این تهدیدات بنن گفت: «چنین چیزی مشخصاً بسیار نگران‌کننده بود. منظورم این است که انکار آن، انکار حقیقت است. زمانی که چهره‌های معروفی مانند بنن خواستار بریدن سرت باشند، امری غیرعادی است و زمانی که به دانشکده پزشکی می‌روی تا پزشک شوی فکر چنین چیزی را نمی‌کنی».

این پزشک آمریکایی با اشاره به اینکه کار با 6 رئیس جمهور آمریکا را در کارنامه دارد گفت، در دوره ریاست جمهوری «رونالد ریگان» که بیماری ایدز حضور یافت، میان این دو کشمکش‌هایی وجود داشت اما رئیس جمهور وقت آمریکا برخلاف ترامپ هیچگاه مانعی بر سر راه او قرار نداد.

ترامپ از ابتدای شیوع ویروس کرونا در آمریکا تأکید داشت این بیماری مشابه سرماخوردگی است و با گرم شدن هوا از بین می‌رود. او با اجباری شدن استفاده از ماسک و اعمال محدودیت و قرنطینه در شهرهای آمریکا نیز مخالف بود.

هشدارهای فائوچی درباره جدی گرفتن بیماری کووید-۱۹، موجب شد ترامپ وی را از حضور در کنفرانس‌های خبری روزانه که از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شدند منع کند. ترامپ قصد داشت در دوره دوم ریاست جمهوری، فائوچی را اخراج کند اما در انتخابات شکست خورد.

ترامپ با گلایه از توجه رسانه‌های آمریکایی به توصیه‌های فائوچی گفته بود: «مردم از شنیدن حرف‌های فائوچی و تمام این احمق‌ها خسته شده‌اند. فائوچی یک فاجعه است».

به گفته فائوچی، ترامپ پس از شکست از «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، در چند هفته پایانی دولتش، مبارزه با شیوع ویروس کرونا را رها کرده بود.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم دو هزار و ۵۰۱ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۴۹۵ هزار و ۵۰۶ نفر افزایش یافت.

این آمار نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۱۰۵ هزار و ۶۸۷ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۲۷ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۵۶۵ نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار دانشگاه جان هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد، شمار مبتلایان به کرونا و شمار قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا مجدداً روندی افزایشی داشته است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها