رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535269

با حکم دادگاه مسکو، مخالف غربگرای پوتین در زندان میماند

ساعت24-دادگاهی در پایتخت روسیه، درخواست اعتراض «الکسی ناوالنی» مخالف غربگرای دولت این کشور برای رد حکم حبس او را رد کرد اما ۶ هفته زمان زندان وی را کاهش داد.

به موازات تشدید تنش‌های واشنگتن و اروپایی‌ها با مسکو بر سر بازداشت الکسی ناوالنی چهره غربگرای مخالف دولت روسیه، یک دادگاه تجدیدنظر اعتراض وی به حکم زندانش را رد کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، دادگاهی در مسکو درخواست اعتراض الکسی ناوالنی به حکم دادگاه بدوی برای حبس سه و نیم ساله او را رد کرد اما زندان وی را شش هفته کاهش داد.

این رسانه غربی مانند مقام‌های آمریکایی و برخی کشورهای اروپایی، ناوالنی را «منتقد کرملین» (ریاست جمهوری روسیه) و حکم دادگاه برای زندانی کردن او را «تصمیم سیاسی» توصیف کرد.

با کاهش شش هفته‌ای حکم حبس ناوالنی، این چهره غربگرای مخالف دولت روسیه باید دو سال و هشت ماه را در زندان سپری کند.

با حکم مقام‌های قضایی روسیه پیش از این این چهره مخالف ولادیمیر پوتین را به دلیل نقض حکم قبلی عفو مشروط وی بازداشت شده بود. این سیاستمدار حامی غرب همچنین به توهین به یک کهنه سرباز دوره جنگ جهانی دوم در روسیه متهم شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در یک اظهارنظر قبلی درباره ناوالنی گفته بود، افراد «جاه‌طلب و تشنه قدرت» همچون ناوالنی از سوی قدرت‌های خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا روسیه را تضعیف و مهار کنند.

سخنگوی کرملین هم پیشتر با رد اتهام‌زنی این چهره مخالف دولت روسیه علیه پوتین گفته بود، مسکو اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد ناوالنی با سیا همکاری دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها