رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 535277

جان مردم تگزاس ارزانتر از ادعای حقوق بشری آمریکا

ساعت24-رادیو بین المللی چین نوشت: قطع برق میلیون ها نفر در تگزاس پس از برف و یخبندان شدید در ایالت تگزاس در آمریکا توجه زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کرده است.

با این حال، تعدادی از سیاستمداران آمریکایی به هموطنان شان اهمیت ندادند و برعکس به «مسئله حقوق بشر» در شین جیانگ توجه کردند؛ این موضوع بار دیگر نشان داد نگرانی آنها درباره حقوق بشر کذب است و حقیقت این است که قصد دارند با سوء استفاده از ابزار حقوق بشر چین را سرکوب کنند.

طوفان های زمستانی که به بسیاری از ایالت های آمریکا هجوم برده، دست کم ۳۸ کشته برجای گذاشته است. در ایالت تگزاس که بیشترین آسیب را دیده، میلیون ها نفر از قطع برق و آب رنج می برند.

برخی از کاربران اینترنتی در اظهار نظرهایی کنایه آمیز از اینکه از ویروس کرونا جان به در برده اند ابراز خوشحالی می کنند اما می گویند ممکن است به دلیل قطع برق جان خود را از دست بدهند. یکی از کاربران نوشت: «من یک سال تمام با شیوع کرونا مبارزکه کردم و زنده ماندم اما حالا در خانه ام در تگزاس بدون برق در حال مرگ هستم.»

اما موردی که در این میان باعث خشم بیشتر ساکنان تگزاس شد سفر «تد کروز» سناتور جمهوری خواه این ایالت به همراه خانواه اش به مکزیک بود. بسیاری کاربران در آمریکا تاکید کردند اکنون که نیاز است تا تمام مقامات برای مقابله با این بلای طبیعی حضور داشته باشند کروز به سفر رفته و این یعنی اهمیتی برای وضعیت هموطنان خود قائل نیست.

آنچه خنده دار این است که آقای کروز به دلیل دفاع از «حقوق بشر» در چین در عرصه سیاسی آمریکا معروف شده است. وی در اکتبر ۲۰۱۹ به طور خاص برای ابراز حمایت از آشوبگران هنگ کنگ به آن منطقه رفت، وی با پوشیدن لباس سیاه که با آشوبگران یکسان بود، همراهی خود با معترضان را اعلام کرد. وی همچنین در تدوین تعدادی ازطرح های قانونی علیه شین جیانگ در کنگره آمریکا مشارکت داشته است. کروز به دلیل دخالت گستاخانه و پیوسته در امور داخلی چین، در حال حاضر در لیست تحریم های دولت چین قرار دارد.

علاوه بر این، اظهارات «تیم بوید» شهردار سابق «کلرادو سیتی» در ایالت تگزاس، باعث شوکه شدن مصیبت دیدگان آمریکایی شد و دیدگاه جهانیان درباره ارزشهای زندگی را در بهت فرود برد.

بوید در بیانیه ای وقیحانه خطاب به مردم نوشت: «مسئولیت دولت این نیست که در چنین شرایط سخت به شما کمک کند! زنده ماندن یا مرگ انتخاب خود شماست!»

او همچنین با سوء استفاده از این فرصت به سیستم سیاسی کشورهای دیگر حمله کرد و گفت، درخواست از دولت برای کمک «محصول غم انگیز دولت سوسیالیستی» است. البته به نظر بسیاری از مردم چنین اظهارنظری بیشتر ستایش از سوسیالیسم بوده است.

در یک سال گذشته، اپیدمی کرونا در ایالات متحده باعث مرگ بیش از ۴۹۵ هزار نفر شده؛ جنبش اعتراض گسترده سیاه پوستان و حادثه هجوم به ساختمان کنگره که طی ۲۰۰ سال گذشته بی سابقه بود، رخ داده است . تعریف "چراغ راه دموکراسی" مدتهاست که خراب شده و چهره واقعی "مدافع حقوق بشر" برملا شده است. واقعیات ثابت کرده است که برخی از سیاستمداران آمریکایی حتی به حقوق بشر شهروندان کشور خود اهمیت نمی دهند، اما مشتاق هستند به در جایگاه «معلم حقوق بشر» سایر کشورها ظاهر شوند.

مجلس نمایندگان آمریکا ۱۸ فوریه بار دیگر لایحه ای برای ممنوعیت واردات کالا از منطقه شین جیانگ چین مطرح کرد و مدعی شد چنین مموعیتی تا زمانی که تولید نشدن این کالاها از طریق "کار اجباری" به اثبات نرسد، ادامه خواهد یافت. «مایک پمپئو» وزیر خارجه پیشین آمریکا قبل از برکناری اصطلاحی درباره «نسل کشی» در شین جیانگ را عنوان کرد، اگر واقعاً «نسل کشی» در شین جیانگ رخ داده است، چرا به جای کاهش، جمعیت به اصطلاح «منقرض شده» اویغورها افزایش یافته است؟ آیا چنین «نسل کشی» در زمان باستان و مدرن، در چین یا کشورهای دیگر اتفاق افتاده است؟ با این حال، برخی از سیاستمداران آمریکایی هنوز این اظهارات بیهوده را تکرار می کنند و مقامات کانادا، استرالیا و سایر کشورهای غربی نیز مانند طوطی این ادعای کذب را تکرار می کنند.

در چند دهه گذشته، شین جیانگ مانند ایالات متحده، قربانی تروریسم شده است. اما اکنون به مدت چهار سال متوالی در شین جیانگ حمله تروریستی و خشونت آمیز رخ نداشته است. سال گذشته، این منطقه همچنین فقر مطلق را به صفر رساند.

برخی از سیاستمداران آمریکایی نمی توانند بفهمند که چرا آنها این تعداد ناوهای جنگی و هواپیمابرها را به عراق، افغانستان و سایر کشورها برای مبارزه با تروریسم فرستاده اند، این همه پول خرج کرده و بسیاری از افراد به خاطر آن کشته شدند. به عبارت دیگر آنها "هرچه بیشتر می جنگند، وحشت بیشتری دارند»؛ اما شین جیانگ چین چگونه می تواند وضعیت امنیتی را کنترل کند؟ به این سبب، سیاستمداران آمریکایی فقط می توانند کلاه کارهای بد که غربی ها قبلاً انجام داده اند، مثل اردوگاه های کار اجباری و نسل کشی را بر سر چینی ها بگذارند.

چگونه شین جیانگ خشونت ها و فقر را به صفر رسانده است؟ برای درک این واقعیت کافی است به سختکوشی روستاییان در جنوب شین جیانگ، به تلاش روحانیون محلی برای جلوگیری از افراط گرایی و کوشش مردم آنجا برای رفع فقر و ثروتمند شدن نگاهی بیاندازیم؛ همه چیز روشن خواهد شد! به طور کلان، وضعیت مطلوب کنونی شین جیانگ نتیجه زحمات و سختکوشی افراد بیشماری است.

حقیقت شین جیانگ در دل این منطقه پهناور چین نهفته است و بالاخره جهانیان آن را خواهند دید. برخی از سیاستمداران غربی و رسانه ها همچنان علیه شین جیانگ هیاهو به پا می کنند. دروغ های آنها یکی پس از دیگری نمایان شده است. آنها مجبورند برای اثبات دروغ قبلی دروغی جدید بگویند. اما هر بار که دروغی جدید می گویند جهانیان بیشتر با پوچی این ادعاها و نادانی آنها آشنا شوند. این اقدامات آنها همچنین نورهای به اصطلاح دموکراسی و حقوق بشرشان را کم فروغ تر خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها