رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535347

آذریجهرمی: از توهین استقلالیها ناراحت نمیشوم

ساعت 24-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فوتبال محل کُری‌خواندن و عرصه رقابت و هیجان است. ورود جریانات سیاسی فوتبال را تضعیف می‌کند و به نظر من نباید این رشته را سیاسی کرد.

پس از قهرمانی پرسپولیس در نیم‌فصل اول و پیروزی پنج بر صفر سرخ‌پوشان برابر گل‌گهر، «محمدجواد آذری‌جهرمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام مطلبی را منتشر کرد که با حواشی زیاد و البته انتقاداتی از سوی هواداران استقلال همراه بود. این موضوع موجب شد تا او دیروز در یک برنامه رادیویی گفت‌وگویی را درباره این مسئله انجام دهد که بخش‌های مهم حرف‌هایش را در زیر می‌خوانید.

کُری‌خوانی در فوتبال هم ربطی به وزیر و غیر وزیر ندارد. پاسخ کُری، کُری است. یک وزیر از صبح تا شب در لباس وزیر نیست. من در بخش ارتباطات و فناوری ارتباطات وزیر هستم و در سایر موارد یک شهروند. در حوزه ورزش هم می‌توانم اظهار نظر کنم. این تفکر پیرمردانه را بگذارید کنار. یعنی چه که اظهار نظر نکنم؟ من نظر ورزشی خودم را در کمال احترام گفتم و حرف ویژه‌ای نزدم. من یک کُری‌ خواندم. جوانی به تفکر است. کُری می‌خوانند دیگر. فحشش را به من می‌دهند، شما ناراحت هستید.

اصل و اساس ورزش دوقطبی است. حال آدم بد می‌شد که چند سال دو تیم با هم بازی می‌کردند و مسابقات‌شان با تساوی به پایان می‌رسید. فوتبال محل کُری‌خواندن است. فوتبال عرصه رقابت و هیجان است. این جریانات سیاسی وارد این ورزش می‌شوند که فوتبال را تضعیف می‌کنند. می‌آیند و می‌گویند وحدت داشته باشید و این حرف‌ها. این دو تیم با یکدیگر رقیب هستند. همواره رقیب ماندند. همواره هم جذابیت و هیجان در رقابت این دو تیم وجود دارد. من یک شهروند هستم و حق دارم و دوست دارم کُری بخوانم.

این دو تیم هیجان را می‌توانند به ورزش بدهند. برای مثال امروز استقلال در عرصه مدیریتی هشتش گرو نهش نباشد. این موضوع به این خاطر است که هیجان ایجاد نمی‌کنید. به‌همین‌خاطر هوادار برای آن هزینه نمی‌کند. امیدوارم انجام دهد. من نظر ورزشی دارم و نظر من با ۵۰ درصد دیگر در فوتبال متفاوت است. چرا شما فکر می‌کنید همه باید حرفی را که من می‌زنم، قبول کنند؟ من نظرم روی پرسپولیس است و آمدم و نظرم را گفتم.

در دولت آدم‌های بزرگ‌تر از وزیر هم هستند که استقلالی باشند. چه ایرادی دارد؟ آنها استقلالی هستند و از تیم‌شان حمایت هم می‌کنند. بیاییم راستش را بگوییم. استقلال و پرسپولیس بیایند و در سه یا چهار سال اخیر منابع درآمدی خود را رسانه‌ای کنند. ببینند کدام‌شان از دولت پول بیشتر یا کمتری گرفتند و هزینه‌کرد آنها چه بوده است. چرا این حرف را می‌زنید که دولت استقلالی یا پرسپولیسی است؟ پرسپولیس کمتر از استقلال پول نگرفته و استقلال هم کمتر از پرسپولیس پول نگرفته. چه «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان و چه وزارت ارتباطات اگر کمکی کردند یک ریال بین دو باشگاه تفاوتی وجود نداشته است. همه آنچه تیم‌ها گرفتند، روشن و شفاف است.

استقلالی‌ها هم یک نفر را بیاورند که حمله همه‌جانبه کند. چه اشکالی دارد. فضای فوتبال را سیاسی نکنید. من یک نظر شخصی و هواداری دارم و آن را عنوان می‌کنم. اگر هر تیمی جایگاه ملی دارد، از آنها حمایت می‌کنیم. ما استقلالی‌ها را هم دوست داریم. این فضای فوتبال است و این فضای رفاقت و هیجان است. در خانه ما از دو پسر من یکی از آنها استقلالی است. از شش برادر من پنج تا پرسپولیسی هستیم و یکی از آنها استقلالی است. ما در جمع خانوادگی هم کُری می‌خوانیم... . حالا بگذارید فضا باز باشد و تخلیه انرژی کنند. شاید برخی از عملکرد تیمشان ناراحت باشند و می‌خواهند به ما بد و بیراه بگویند. بگذارید بخوانند. مگر تاریخ را من رقم زدم. آنها هم کُری بخوانند و بگویند ما شش گل نخوردیم و پنج یا چهار گل خوردیم. مگر آنها کُری نمی‌خوانند و نمی‌گویند ستاره داریم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها