رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535359

اقتباس جدیدی از رمان استیون کینگ

امریکاییها هم پای سریال‌های ترکی مینشینند/«مرد فراری» استیون کینگ فیلم میشود

ساعت 24-پارامونت پیکچرز قراردادی با ادگار رایت امضا کرده تا اقتباس جدیدی از رمان استیون کینگ انجام دهد. به گزارش مهرو به نقل از ددلاین، «مرد فراری» با اقتباسی جدید به کارگردانی ادگار رایت ساخته می‌شود.

این رمان آینده‌نگرانه استیون کینگ که نویسنده نخستین‌بار آن را با نام مستعار ریچارد باخمن منتشر کرد، در واقع بازسازی فیلم ۱۹۸۷ با بازی آرنولد شوارتزنگر نیست. مایک باکال فیلمنامه این فیلم را برمبنای برداشتی که با همکاری رایت از رمان داشته، نوشته است و به نظر می‌رسد بیشتر از فیلم قبلی به رمان وفادار باشد. ادگار رایت شیفته این رمان شده و در حالی که سال ۲۰۱۷ قرار بود فیلم ساخته شود، اکنون بسیار خوشحال است که این امر عملی می‌شود. او گفت اگر می‌توانست ساخت هر فیلمی را انتخاب کند انتخابش همین فیلم می‌بود. کینگ این رمان را سال ۱۹۸۲ منتشر کرده است و هنوز داستانی هیجان‌انگیز دارد که به نوعی با فرهنگ سیاسی و پاپ تلفیق شده و ترکیبی از فیلم سیاسی، علمی، تخیلی و ترسناک است. رایت با نقدهای خیلی خوبی برای ساخت مستند «برادران اسپارکس» روبه‌رو شد که ماه پیش به صورت مجازی در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد. فیلم بعدی او «آخرین شب در سوهو» بهار اکران می‌شود. این کارگردان و فیلمنامه‌نویس بریتانیایی از سال ۱۹۹۴ تاکنون مشغول فعالیت بوده و کارگردان و نویسنده فیلم‌هایی چون «بیبی راننده»، «ته دنیا»، «شان می‌میرد» و «پلیس خفن» بوده است. نسخه قبلی «مرد فراری» به کارگردانی پل مایکل گلیسر در اوایل قرن بیست و یکم می‌گذرد که امریکا به دنبال یک شکست عظیم اقتصادی با یک حکومت پلیسی اداره می‌شود. خلبان هلیکوپتر پلیس، بن ریچاردز با بازی شوارتزنگر که دستور دارد شورشیان در جست‌وجوی غذا را هدف آتش قرار دهد، از این کار خودداری می‌کند و مقامات برای عوام‌فریبی، ریچاردز را مسوول کشتار معرفی می‌کنند و او را به زندانی مخوف می‌اندازند.

اکران مردمی «دیدن این فیلم جرم است» در مناطق فاقد سینما
شرایط اکران مردمی فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان در مناطق فاقد سینما، دانشگاه‌ها و سازمان‌ها مهیا شد. «دیدن این فیلم جرم است» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه در حالی در شرایط کرونایی روی پرده سینماها رفته که پخش آن بر عهده موسسه بهمن سبز است و بلیت آن از طریق سامانه‌های «گیشه ۷ » و «سینماتیکت» به فروش می‌رسد.
تقاضای امریکایی‌ها
برای مشاهده فیلم و سریال غیرامریکایی
تماشای فیلم و سریال خارجی در کشور امریکا از سال گذشته تاکنون رشد چشمگیری داشته است. به گزارش ایسنا و به نقل از المیادین، طبق گزارش موسسه پاروت آنالیتیکس که در سایت آکسیوس منتشر شده، امریکایی‌ها در سال ۲۰۲۰، نسبت به دو سال قبل بیشتر برنامه‌های خارجی با محتواهای سرگرمی را تماشا کرده‌اند. این تغییر از اواخر سال ۲۰۱۹ و حتی قبل از آمدن بیماری کرونا شروع شده و در سال ۲۰۲۰ ادامه پیدا کرده است. به گفته موسس شرکت Zeitguide، در گذشته امریکا یکی از مراکز مهم صادرات فیلم و سریال به تمام کشورهای جهان بود، اما در حال حاضر که محتوای برنامه‌های خارجی در این کشور بسیار دیده می‌شود، شانس درخشش این برنامه‌ها در سطح بین‌المللی بسیار بیشتر بوده و دیگر امریکا مرکز تولید فیلم و سریال نیست. تقاضای امریکایی‌ها برای مشاهده فیلم و سریال غیرامریکایی از نیمه سال ۲۰۱۹ رو به افزایش گذاشت و در سال ۲۰۲۰ به اوج خود رسید. طبق این گزارش در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰، فیلم‌ و سریال‌های خارجی ۳۰درصد از کل تقاضای امریکایی‌ها را تشکیل داده است. امریکایی‌ها در پی کشف محتواهای جدید از کشورهایی مثل هند، ترکیه و اسپانیا هستند. محتوای سرگرمی پنج کشوری که در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ در میان شهروندان امریکایی بیشترین طرفدار را داشتند به ترتیب عبارتند از: انگلیس، ژاپن، کانادا، کره و هند.
توجه شهروندان امریکایی به برنامه‌های تولید شده در کشور هندوستان در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است؛ این در حالی است که در سال ۲۰۱۸ درصد تماشای فیلم و سریال‌ هندی بسیار پایین‌تر بوده است. در حال حاضر هند یکی از پنج کشور پرطرفدار در زمینه فیلم و سریال در امریکا محسوب می‌شود. سریال هندی «ناگین» در سال گذشته پربیننده‌ترین سریال هندی در امریکا بوده است. شبکه پخش نتفلیکس در این اتفاق نقش قابل‌توجهی داشته است. نتفلیکس غالبا امتیاز سریال‌های خارجی را می‌خرد تا بتواند آنها را در نسخه امریکایی بازسازی کند. شیوع بیماری کرونا و نیاز بیشتر مردم به تماشای فیلم و سریال و نیز کاهش ساخت کارهای تصویری، باعث شده است تا شبکه‌های تلویزیونی و همچنین پخش‌کننده اینترنتی به دنبال ارایه محتوای خارجی برای شهروندان امریکایی باشند. سریال‌های اسپانیایی و فرانسوی که توسط نتفلیکس در سال گذشته منتشر شدند، بیشترین مخاطب را در دنیا و ایالات متحده امریکا داشتند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها