رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535448

مرغ ها چه زمانی خوشحال می شوند؟!

ساعت24-محققان دانشگاه گولف در انتاریوی کانادا سعی کردند با انجام تحقیقاتی متوجه بشوند که مرغ‌ها چه زمانی خوشحال می‌شوند

خبر
برای اندازه‌گیری میزان شادی مرغ‌ها این محققان از طریق آمادگی جسمانی و آزمایش رفتاری 16 گونه مختلف را موردمطالعه قراردادند.

آن‌ها به تماشای مرغ‌ها هنگام ایجاد حصار دور غذایی که فقط متعلق به خودشان می‌دانستند، یا هنگام بازی با کرم‌های مصنوعی؛ نشستند.

البته که مرغ‌ها نمی‌توانند احساس خود را به زبان برانند اما به گفته محققان ظاهراً بازی با کرم مصنوعی می‌تواند نشانه‌ای از شادی در خود داشته باشد.

«استفانی توری» از محققان پروژه مذکور می‌گوید ما باید حدس بزنیم که حیوانات خوشحال هستند یا از روی رفتارشان این موضوع را بفهمیم.

در سال‌های اخیر حامیان رفاه حیوانات روی این موضوع فکر کرده که چگونه می‌توان درد و رنج حیوانات را به حداقل رساند تا تلاش شود آن‌ها هم از زندگی خود لذت ببرند. رفاه جوجه‌ها که 5 هفته پس از تخم‌گذاری معمولاً سلاخی می‌شوند، بخشی از این اقدام انسانی محسوب می‌شود.

به گفته گروه‌های حامی رفاه حیوانات زندگی پرندگان با ظلم وستم شروع می‌شود و جوجه‌های امروز هیولاهای ژنتیکی هستند که درد و رنج را با خود حمل می‌کنند و صنایع مذکور باید اصلاح نژادی کنند. البته بسیاری از مرغداران می‌گویند مشکلی وجود ندارد و جوجه‌ها به دلیل زیاد بودنشان نمی‌توانند تحرک کافی داشته باشند و در صورت تغییر گونه مشخص نیست چه گزینه‌ای باید انتخاب شود.

محققان دانشگاه گولف می‌گویند صفاتی چون خوشحالی و ... می‌تواند در انتخاب گونه‌ای که باید پرورش داده شود، کمک‌کننده باشد تا آن‌ها در زندگی کوتاه خود لذت ببرند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها