رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535466

اعلام آمادگی ونزوئلا برای انتقال گاز به مکزیک

ساعت24-رئیس‌جمهوری ونزوئلا از آمادگی برای ارائه پیشنهاد انتقال گاز طبیعی به مکزیک خبر داد.

به نقل از رویترز از کاراکاس، نیکولاس مادورو روز جمعه (یکم اسفندماه) اعلام کرد: با توجه به اختلال در تأمین گاز طبیعی مکزیک ازسوی ایالت تگزاس آمریکا به‌دلیل وقوع سرمای قطبی، ونزوئلا باید پیشنهاد عرضه گاز طبیعی به مکزیک را ارائه دهد.

تحلیلگران حوزه انرژی چنین طرحی را واقع‌بینانه نمی‌دانند.

تگزاس هفته گذشته در پی سرمای شدید قطبی و بی‌سابقه در این ایالت صادرات گاز طبیعی به مکزیک را متوقف کرد و این کشور آمریکای شمالی مجبور شد گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) را با شرایط اضطرار وارد کند.

مادورو در سخنرانی خود در مقر شرکت دولتی نفت ونزوئلا (پدوسا) گفت: باید با دولت مکزیک گفت‌وگو کنیم، زیرا پیش از این نیز شاهد مشکل تأمین گاز مکزیک و تلاش آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهوری این کشور برای حل این مشکل بوده‌ام.

وی افزود: باید پیشنهاد عرضه مطمئن گاز به مکزیک را به آنها ارائه دهیم.

کارشناسان صنعتی در این باره گفتند: ونزوئلا تأسیسات لازم برای تولید ال‌ان‌جی و ارسالش از طریق دریا را ندارد.

ونزوئلا ذخایر گازی گسترده‌ای دارد و از لحاظ تئوری تنها قادر به فروش گاز به ترینیداد و توباگو در همسایگی خود است، ترینیداد و توباگو تأسیسات و پایانه لازم را برای دریافت این حامل انرژی دارد.

در همین حال، اِل آیسامی، وزیر نفت ونزوئلا در حاشیه نشست مادرو با مدیران و کارکنان پدوسا اظهار کرد که تولید روزانه نفت خام شرکت ملی نفت ونزوئلا در سال جاری میلادی به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه می‌رسد.

این کشور آمریکای جنوبی به سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) اعلام کرده است که در ماه ژانویه امسال روزانه ۴۸۴ هزار بشکه نفت خام تولید کرده، در حالی که این رقم کمتر از نصف میانگین سال ۲۰۱۹ است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها