رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535742

متروی تهران نیمی از مسافرانش را از دست داد/ ضدعفونی هر روزه قطارها در سه نوبت

ساعت24- مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه آمار مسافران شهر زیرزمینی رو به افزایش است، گفت: قطارهای مترو روزانه ۳ بار ضدعفونی می شود.

فرنوش نوبخت درباره اقدامات مترو طی یک سال گذشته در جهت مقابله با کرونا اظهارداشت: برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از همان روزهای ابتدایی در جهت افزایش رعایت بهداشت اقدام به جمع آوری آبخوری ها، دستگیره های تبلیغاتی قطارها، تعطیلی اتاق های مادر و کودک، نصب بر چسب های رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در ایستگاه ها و قطارها کردیم.

وی تصریح کرد:همکاران من در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در سالی که گذشت با اجرای پروتکل های بهداشتی و استفاده از تمامی ظرفیت تهویه هوا در قطارها و اصلاح سناریوی هواسازها جهت تهویه فعال هوای ایستگاه ها و قطارها و ضدعفونی روزانه در ۳ نوبت قطارها، هندریل پله‌های برقی، پله های ثابت، صندلی ها و تمامی گیت ها و دستگاه های شارژ بلیت مسافری و همه تجهیزات موجود در ایستگاه ها تلاش کردند تا در حد توان سلامت مسافران را تامین کنند.

نوبخت افزود: ما درشرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با توجه به حجم مخاطبانی که روزانه با آنها در ارتباط هستیم در کنار رعایت نکات بهداشتی نسبت به ارائه آموزش های شهروندی با نصب پوستر، بنر و تابلوهای آموزشی در ایستگاه ها و قطارها، پخش کلیپ های آموزشی از مانیتور ایستگاه ها و قطارها و همچنین پخش پیام های اطلاع رسانی از اتاق های کنترل در تمامی خطوط یک، دو، سه، چهار، پنج، شش و هفت متروی تهران و حومه و بارگذاری اینفوگرافی های آموزشی در صفحه اینستاگرام به نشانی @tehran_metro و سایت شرکت بهره برداری متروی تهران به آدرس ran.irmetro.tehجهت آموزش شهروندی و قطع زنجیره انتقال فعالیت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود کرونا شاهد تغییر شیوه زندگی در دنیا هستیم اما گذر زمان باعث نشد تا از دقت و حساسیت ما برای اجرای پروتکل های بهداشتی کاسته شود و تمامی اقدامات همانند روزهای اول به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و مسافران با دقت و نظارت بیشتر انجام می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از شهروندان و مسافران خواست تا در زمان استفاده از مترو پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند، از دستفروشان خرید نکنند و اگر کار مهمی ندارند از خانه بیرون نیایند. همچنین از مسافرانی که مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند درخواست داریم حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده نکنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با یادآوری اینکه در ماههای اول شیوع ویروس کرونا در کشور متروی تهران با کاهش ۷۰ درصدی مسافر روبرو شد اما برای جلوگیری از افزایش تراکم مسافر در قطارها و ایستگاه، بدون تغییر در سرفاصله حرکت قطارها به خدمات رسانی ادامه داد گفت: در حال حاضر با اینکه آمار مسافر رو به افزایش است اما همچنان کاهش ۵۰ درصدی مسافر را شاهد هستیم و همین موضوع باعث شد تا بیش از ۴۰ میلیارد تومان درآمد شرکت از فروش بلیت کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه کاهش درآمدهای مترو از هیچ طریقی جبران نشد گفت: تمام توان خود را به کار گرفتیم با تمام کاهش مسافری که داشتیم برای حفظ سلامت شهروندان با حداکثر توان خدمات رسانی داشته باشیم این در حالیست که در این یک سال با شیوع ویروس کرونا، در کنار کاهش درآمدها بخاطر رعایت پروتکل های بهداشتی و بی ثباتی قیمت ارز با افزایش هزینه ها نیز روبرو شده ایم و روزهای سختی را داریم اما همواره تمام سعی خود را در ارائه خدمات سریع، ایمن به شهروندان و مسافران و جلب رضایت حداکثری آنها به کار گرفته ایم و حتی در این روزهای سخت که موج جدیدی از بیماری نگرانی های زیادی را ایجاد کرده در تلاش هستیم تا سفری ایمن را برای شهروندان رقم بزنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه افزود: مترو هزینه بالایی دارد و به تنهایی از پس تامین این مبالغ بر نمی آید دولت در سال جاری فقط ۲۰ میلیارد تومان در قالب اوراق خزانه اسلامی به عنوان یارانه بلیت مترو پرداخت کرده است این در حالی است که ما از نظر مالی بسیار تحت فشار هستیم. چرا که نگهداشت مترو شامل قطعات یدکی تخصصی و عمومی هزینه زیادی دارد و برخی از این اقلام و اقلام مصرفی پیمانکاران وارداتی است که در گذشته با ارز ۴۲۰۰ تومانی آنها را تهیه می کردیم ولی اکنون با ارز ۲۳ هزار تومانی خریداری می شوند.

نوبخت خاطرنشان کرد: بخشی از هزینه های ما مربوط به امور جاری و حقوق کارگران است؛ تا آغاز سال جدید باید بتوانیم به حدود ۳۵۰۰ کارگر پیمانکاران حقوق بپردازم. این در حالیست که هنوز همه پیمانکاران ما نتوانسته اند حقوق ماه های گذشته را دریافت کنند. نوبخت با اشاره به اینکه به فکر کارگرانی هستیم که در اوضاع اقتصادی فعلی باید هزینه های جاری زندگی را تأمین کنند. افزود: باید کمک های جدی به شرکت بهره برداری مترو تهران شود تا بتوانیم این هزینه ها را تأمین کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها