رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535789

شورای همکاری خلیج فارس خواستار حضور در مذاکرات هسته‌ای ایران شد

ساعت 24-دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس یک بار دیگر درخواست واهی این شورا برای حضور در مذاکرات احتمالی مربوط به فعالیت‌های هسته ای ایران را با وجود مخالفت مقامات جمهوری اسلامی ایران با آن ، تکرار کرد.

نایف فلاح مبارک بن الحجرف امروز (سه شنبه) در دیدار با سفیران اتحادیه اروپا در ریاض خواستار مشارکت شورای همکاری خلیج فارس در هرگونه مذاکره در باره امنیت و ثبات منطقه شد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده اند که قرار نیست در مورد بندهای بیشتر از آنچه در برجام توافق شده است مذاکره جدیدی انجام شود و ورود اعضای جدید به برنامه اقدام جامع مشترک پذیرفتنی نیست.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بدون اشاره به دخالت های عربستان و امارات در امور کشورهای منطقه از جمله حمله به یمن و بمباران مردم این کشور، ادعایی که معمولا از سوی سعودی ها بیان می شود را تکرار کرد و گفت ایران باید رفتار خود را مبنی بر مداخله در امور داخلی کشورها کنار بگذارد و به بی ثبات کردن امنیت و صلح ثبات در منطقه از طریق حمایت از گروه‌های تروریستی پایان دهد.

الحجرف ادعا کرد که شورای همکاری خلیج فارس نقش مهم محوری در ارتقای امنیت و صلح منطقه ای و بین المللی ایفا می کند.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس افزود: منطقه به ویژه در یمن، عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشورها با چالش های بسیاری رو به رو است که حل و فصل آنها نیاز به تلاش های مشترک بین المللی دارد.

وی در مورد وضعیت یمن نیز مدعی شد که تلاش های شورای همکاری خلیج فارس برای حمایت از امنیت و ثبات در یمن و حمایت از دولت قانونی از طریق ابتکار خلیج فارس، نتایج گفت وگوی ملی و قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت ادامه دارد.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در حالی مدعی حمایت از امنیت و ثبات در یمن شد که طی ۲۴ ساعت گذشته دهها بار مناطق مسکونی و غیرنظامی یمن از سوی ائتلاف سعودی بمباران شده است.

پیروزی های اخیر ارتش و کمیته های مردمی یمن و نزدیک شدن آنان به دروازه های مارب، ائتلاف سعودی را سخت به تکاپو انداخته است تا از ثبت شکست دیگری در کارنامه آنها در مقابل مردم مقاوم یمن جلوگیری کنند . در همین پیوند الحجرف در دیدار با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستار اعمال فشار آنها و جامعه جهانی بر انصارالله یمن برای جلوگیری از حمله به مارب و توقف حملات موشکی به عربستان شد.

وی روابط شورای همکاری خلیج فارس با اتحادیه اروپا را توام با اعتماد و احترام توصیف و بر علاقه و تمایل کشورهای عضو این شورا برای توسعه و تقویت مناسبات با اتحادیه اروپا برای تأمین منافع مشترک دو طرف و پیشبرد آنها در همه زمینه ها تأکید کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها