رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535790

امکان انتخاب شعب اخذ رای خلوت برای انتخابات ۱۴۰۰ مهیا شد /تبلیغات غیرحضوری می شود؟

ساعت 24- رئیس ستاد انتخابات کشور از تعیین سقف ۱۰۰۰ رای برای هر صندوق خبر داد و گفت: مردم می‌توانند با مراجعه با یک نرم افزار اینترنتی، خلوت‌ترین شعب را انتخاب نمایند.

جمال عرف در ارتباط زنده تلفنی با برنامه "رویداد" رادیو گفت‌وگو، در خصوص اقدامات وزارت کشور برای برپایی انتخابات ۱۴۰۰، اظهار کرد: یکسال اخیر با کرونا درگیر هستیم که قطعا در انتخابات تاثیر دارد. سال گذشته اولین انتخابات کرونایی را داشتیم که البته ابتدای ورود این ویروس بود و پروتکل‌ها نیز جزو اولین‌ها بودند.

عرف با اشاره به اینکه مرحله دوم انتخابات در شهریور با پروتکل‌های بالاتری صورت پذیرفت، گفت: انتخابات ۱۴۰۰ با پروتکل‌های دقیق‌تر برپا می‌شود. مسئله اساسی برای ما اینست که بتوانیم میان حضور مردم و سلامت، نقطه‌ای بهینه پیدا کنیم که ضمن مشارکت مردمی، سلامتی جامعه به خطر نیفتد.

عرف گفت: در کمیته اجتماعی بحث‌هایی همراه با وزارت بهداشت دنبال شده است که چند مقطع از انتخابات را پوشش می‌دهد که مرحله نخست آن، ثبت نام است. شوراها جمعیت قابل توجهی را به خود می‌بیند و سلامتی همه ثبت نام کننده‌های آن مهم است؛ البته ثبت نام به شکل غیر حضوری خواهد بود.

وی ثبت نام را از طریق فرایندهای موبایلی دانست و افزود: تطبیق با نام مسئله‌ای است که با همکاری هیئت نظارت در حال بررسی است. ما افراد را از طریق کد ملی و کارت بانکی احراز می‌کنیم؛ افراد بر اساس قانون باید مراجعه نمایند که اگر در نهایت قرار باشد کسی مراجعه کند، باید پرسشنامه‌ای را پر کند و مراحل ثبت نام از قبل انجام شده است.


عرف افزود: مرحله تبلیغات نیز جزو دغدغه‌های ماست ولی در حوزه ریاست جمهوری که میتینگ‌ها و ستادها را در بر دارد، تلاش خواهیم کرد با استفاده از رسانه و فضای مجازی، شاهد هیچ حضوری نباشیم مگر با رعایت پروتکل‌ها که احتمالا در فضای باز خواهد بود. طی جلسه‌ای که با مرکز ملی فضای مجازی، بحث‌های بسیاری صورت گرفت تا از همه ظرفیت‌های این فضا بهره ببریم تا فضای حضوری، به سمت اقدامات غیر حضوری پیش رود.

عرف اضافه کرد: ما از ظرفیت ستاد ملی کرونا و موافقت شورای نگهبان تلاش داریم نماینده‌ها در رسانه‌های محلی خود اقدام به تشریح برنامه‌ها کنند و تلاش داریم تبلیغات نیز حتی الامکان غیر حضوری باشد.

وی در خصوص اقدامات روز رای‌گیری هم گفت: تلاش داریم به‌نحوی مدیریت کنیم که مردم با تراکم روبرو نشوند.

عرف همچنین از تعیین سقف ۱۰۰۰ رای برای هر صندوق خبر داد و افزود: صندوق پر تراکم نخواهیم داشت و صداوسیما همچون گذشته از صفوف طویل مردمی گزارشی نخواهد داشت. خیال مردم از لحاظ تعدد شعب و صندوق‌ها باید راحت باشد و مردم می‌توانند با مراجعه با یک نرم افزار، خلوت‌ترین شعب را انتخاب نمایند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها