رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535838

گزینه بایدن از مجلس سنا رای اعتماد گرفت

ساعت24- گزینه پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا برای حضور به عنوان نماینده این کشور در سازمان ملل توانست از سنا رای اعتماد بگیرد.

در جلسه رای‌گیری مجلس سنا، 78 سناتور به وی رای مثبت داده و 20 سناتور نیز به وی به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل رای منفی دادند.

گرینفیلد بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ در دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به عنوان دستیار وزیر خارجه در امور آفریقا مشغول بود. او سیاست آمریکا در قبال آفریقای سیاه را در دورانی پرفراز و نشیب مثل شیوع ابولا در غرب آفریقا هدایت کرد.

گرینفیلد در بیانیه مکتوبی که در جلسه استماع خود در کمیته روابط خارجی مجلس سنا خوانده شده بود درباره چین گفته بود چنانچه به سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل انتخاب شود از جایگاهش برای به چالش کشیدن چین استفاده خواهد کرد.

در بیانیه این دیپلمات آمریکایی که روی وب‌سایت کمیته روابط خارجی مجلس سنا قرار گرفته آمده است: «می‌دانیم که چین در سرتاسر نظام سازمان ملل تلاش می‌کند دستورکاری اقتدار گرایانه را پیش ببرد که در تضاد با ارزش‌های بنیادین این نهاد و آمریکا است».

گرینفیلد در ادامه گفت:‌ «موفقیت آن‌ها در گرو تداوم خروج ما [از بخش‌های مختلف این نهاد] است. چنین اتفاقی تحت نظر من رخ نخواهد داد».

او در این بیانیه نوشته است: «هنگامی که آمریکا خود را نشان دهد، هنگامی که ما ثابت قدم و ماندگار باشیم، هنگامی که بتوانیم طبق ارزش‌های خود اثرگذار باشیم، سازمان ملل می‌تواند نهادی ضروری برای پیشبرد صلح، امنیت و سلامت جمعی تبدیل شود».

گرینفیلد متعهد شده به بازسازی روابط و توافقنامه‌هایی بپردازد که طی سال‌های اخیر (در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ) از بین رفته است.

طی هفته‌های اخیر، بایدن آمریکا را به توافقنامه آب و هوایی پاریس و سازمان جهانی بهداشت بازگردانده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها