رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535883

گزارش ارزی همتی از سامانه نیما/ اختصاص ارز خرید واکسن کرونا از هند

ساعت24-رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: علاوه بر تامین ارز واکسن‌های مورد نیاز وارداتی از کشورهای اعلام شده قبلی، ارز مورد نیاز خرید واکسن از هند نیز تخصیص یافت.

عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی در صفحه خود نوشت: سه شنبه به اتفاق وزرای ذی ربط در دومین جلسه مشترک کمیسیون‌های مجمع تشخیص مصلحت درباره مباحث FATF شرکت کردیم، در پاسخ به سوالاتی که مطرح شد مطالب مهمی از طرف نمایندگان دولت در جلسه درباره ضرورت و اهمیت پیوستن به کنوانسیون‌های مرتبط ارائه شد.

وی با اعلام اینکه معاملات حواله‌های ارزی در سامانه نیما در یک ماه گذشته، روان و با ثبات قابل توجهی در جریان بوده است، عنوان کرد: در یک ماه منتهی به سوم اسفند معادل 1.9 میلیارد دلار با میانگین نرخ 23 هزار و 500 تومان به ازای هر دلار معامله شده است.

به گفته همتی این رقم علاوه بر ارز تامین شده توسط بانک مرکزی و نیز واردات در مقابل صادرات در این مدت بوده است، نکته جالب توجه اینکه همواره عرضه بیش از دو برابر معاملات انجام شده در این بازار است.

بر اساس اعلام رییس کل بانک مرکزی ، میزان تسهیلات پرداخت شده توسط سیستم بانکی در 10 ماه امسال به رقم حدود یک هزار و 400 میلیارد تومان و همچنین حجم مجموعه سپرده‌ها نیز با 44 درصد رشد نسبت به ابتدای سال در پایان دی ماه به حدود 3 هزار و 600 میلیارد تومان رسید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها