رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535910

درخواست صریح سناتورهای آمریکایی از بایدن درباره ایران

ساعت24-جمعی از سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای خطاب به بایدن از بازگشت واشنگتن به دیپلماسی هسته‌ای با ایران حمایت کردند و از کنگره نیز خواستند تا از این تلاش‌ها پشتیبانی کند.

ادوارد مارکی سناتور دموکرات از ایالت ماساچوست و عضو کمیته روابط خارجی سنا نامه ای را به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت از بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای نوشته که به امضای ۱۰ نفر از همکارانش رسیده است.

در این نامه که در وب سایت رسمی سناتور مارکی قرار گرفته، آمده است: جو بایدن به درستی در حال برداشتن گام های دیپلماسی با ایران است. رئیس جمهور دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته ای خارج شد و کارزار "فشار حداکثری" علیه ایران را آغاز کرد اما اکنون تمام طرف ها باید به تعهداتشان ذیل توافق هسته ای بازگردند. در این صورت ما می توانیم تلاش های چندجانبه و دوجانبه دیپلماتیک برای رسیدگی به برنامه موشک های بالستیک ایران و فعالیت های منطقه ای این کشور را پیش ببریم.

این سناتورها در ادامه نامه خود تاکید کردند که تحریم های غیرانسانی کارزار "فشار حداکثری" تنها سبب شده تا آمریکا در مسیر جنگ با ایران قرار گیرد، بی ثباتی در منطقه ایجاد کرده و همچنین موجب آزار مردم ایران شده است که اکنون به بسیاری از داروهای ضروری برای حفظ جام انسان ها دسترسی ندارند.

آنها در ادامه با حمایت از رویکرد رئیس جمهور آمریکا برای بازگشت به برجام آورده اند: اکنون زمان آن است که ایالات متحده دیپلماسی را اولویت قرار دهد و کنگره نیز می بایست از مذاکرات جو بایدن در راستای بازگشت به توافق به توافق هسته ای با ایران حمایت کند.

امضاکنندگان این نامه عبارتند از: الیزابت وارن، برنی سندرز، تامی داکوورت، پاتریک لی، دیان فاین اشتاین، کریس مورفی، تامی بالدوین، پتی مورای، کریس وان هولن و جفری مرکلی.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها