رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535931

ژنرال آمریکایی: واشنگتن بر کره شمالی متمرکز است نه ایران

ساعت24-چند ماه بعد از رونمایی از بزرگترین موشک بالستیک بین قاره‌ای در کره شمالی یک ژنرال ارشد ارتش آمریکا می‌گوید که تهدید موشکی کره شمالی بزرگتر از هر تهدید دیگر از سوی دشمنان و رقبای آمریکاست.

براساس گزارش «نورث کوریا نیوز»، ژنرال «جان هایتون» نفر دوم ارشد ارتش آمریکا گفت، برنامه دفاع موشکی آمریکا آشکارا بر روی کره شمالی متمرکز شده است.

هایتون در سخنرانی خود در وبینار مرکز مطالعات استراتژیک(CSIS) افزود: توان دفاعی موشکی آمریکا در حال حاضر به طور محسوسی روی کره شمالی متمرکز است، نه چین، ایران یا روسیه. پیونگ یانگ در حال توسعه قابلیتهای خود است که به معنی این است که ما هم باید توان دفاعی خود را علیه این کشور تقویت کنیم.

هایتون که معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکاست همچنین از ایالات متحده خواست به کار بر روی هدف گرفتن موشکهای دوربرد کره شمالی با نسل جدید موشکهای رهگیر ادامه دهد.

این مقام ارشد نظامی آمریکا هشدار داد، این احتمال که آنها به سمت ما شلیک کنند وجود دارد بنابراین بهتر برای مقابله و شکست آن آماده باشیم.

کره شمالی در مراسم رژه هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگران این کشور که شبانه برگزار شده بود از بزرگترین موشک قاره‌پیمای خود رونمایی کرد.

کارشناسان نظامی می‌گویند، این موشک که بر روی یک خودروی یازده محوری با 22 چرخ در این رژه نشان داده شد، یکی از بزرگترین موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای قابل حمل در جاده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها