رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535965

قیمت نفت سال جاری میلادی ۸۰ دلاری میشود

ساعت24-شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان برآورد کرد که قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ به ۸۰ دلار برای هر بشکه می‌رسد.

به نقل از بلومبرگ، شرکت دولتی نفت آذربایجان (سوکار) پیش‌بینی کرد که امسال قیمت نفت به ۸۰ دلار برای هر بشکه می‌رسد، زیرا تقاضا دوباره افزایش می‌یابد و تولیدکنندگان نمی‌توانند بلافاصله با عرضه کافی پاسخگوی آن باشند.

هیال احمدزاده، مدیر ارشد بازرگانی سوکار در این باره گفت: ذخیره‌سازی‌های مازاد نفت که سال ۲۰۲۰ و در پی همه‌گیری ویروس کرونا ایجاد شد تا تابستان به‌طور کامل کاهش می‌یابد. این در حالی است که افزایش سرسام‌آور قیمت‌های فولاد مورد استفاده در لوله‌ها، چاه‌ها و اتصالات و هزینه بالای سرمایه برای تولیدکنندگان با وجود بهبود تقاضا سبب محدود شدن قابل توجه عرضه از سوی صنعت تضعیف‌شده می‌شود.

وی تصریح کرد: جای تعجب نخواهد بود که قیمت نفت در تابستان یا پیش از پایان سال جاری میلادی به ۸۰ دلار برای هر بشکه و پیش از پایان سال یا در ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده به بالای ۱۰۰ دلار برای هر بشکه برسد.

سوکار با این برآورد افزایش قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی، به رقیب خود یعنی شرکت بزرگ تجارت کالای ترافیگورا پیوست.

احمدزاده افزود: سوکار تاکنون قمدار نفتی را که در زمان بحران کرونا ذخیره‌سازی کرده بود (یعنی حدود ۱۵ میلیون بشکه) فروخته است.

مدیر ارشد بازرگانی سوکار اظهار داشت: انتظار دارد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) کاهش تولید نفت خود را تسهیل کنند و به‌زودی به ظرفیت کامل عرضه نفت خام خود بازگردد.

احمدزاده تصریح کرد: حتی در این صورت هم عرضه نفت کافی نخواهد بود.

وی گفت: این نگرانی وجود دارد که حتی با بازگشت تولید عربستان و تگزاس در ۱۲ ماه آینده با کمبود عرضه روبه‌رو شویم، این مسئله قیمت را بسیار سریع بالا می‌برد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها