رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536086

لزوم واردات مستقیم نهاده های دامی توسط تشکل ها

ساعت 24-معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت:این سازمان از وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرده به تشکل‌های بخش کشاورزی کد معاملاتی و امکان واردات مستقیم نهاده‌های دامی بدهد اما وزارتخانه به وارد کنندگان خوشنام اولویت می دهد.

به نقل از شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی ایران، مرتضی معتمد معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار داشت: تشکل‌های گاوداران، مرغداران، پروار بندان و مرغداران تخمگذار شرکت بازرگانی برای خود ایجاد کرده‌اند که فعالیت‌های بازرگانی خارجی آنها منسجم تر انجام شود.

وی افزود: سازمان تعاون روستایی بر کارهای این شرکت نظارت می کند که زمانی تقلب یا اختلاسی در آن صورت نگیرد و ما نمی توانیم به آنها بگوییم که فلان نهاده را وارد کنید یا نکنید.

معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی ایران ادامه داد: تشکل‌های بخش کشاورزی برای ایجاد بتکا یا همان شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی ایران، کار قشنگی انجام داده‌اند زیرا این شرکت می‌تواند فعالیت بازرگانی داخلی به ویژه فعالیت‌های بازرگانی خارجی آنها را منسجم ترانجام دهد.

معتمد گفت: این شرکت بازرگانی از تولید کننده بخش کشاورزی پول می‌گیرد و برای آنها نهاده‌های مورد نیاز را را وارد می‌کند و ما نیز تنها مسئولیت نظارت بر این تشکل را داریم.

وی در واکنش به انتقاد شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی ایران از عدم حضور در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها گفت: مدیر این شرکت از دوستان ما است اما ما نمی توانیم به آنها به طور مثال به ایشان اعلام کنیم که علوفه وارد نکن و به جای آن تخم مرغ وارد کن بلکه این تشکل سیاست‌های خود را بر اساس اتحادیه‌های و تعاونی‌های عضو خود، انجام می‌دهد.

معتمد درباره امکان واردات مستقیم نهاده‌های دامی توسط تشکل‌های تولیدی و به نمایندگی بتکا گفت: با توجه به وجود سامانه بازارگاه که توسط معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی'>وزارت جهاد کشاورزی مدیریت می‌شود تنها کسانی توانند در سامانه ثبت نام کنند که یا مصرف کنندگان قانونی نهاده‌های دامی هستند یا اینکه وارد کنندگان حرفه ای و قدیمی این محصولات از سنوات گذشته هستند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تمام شرکت‌ها و تعاون‌های تحت نظر سازمان تعاون روستایی، به دنبال ورود به سامانه بازرگان و واردات و فروش نهاده‌های دامی هستند اما این امر توسط وزارت جهاد کشاورزی تنها برای افرادی میسر است که سابقه خوبی داشته باشند اما اکنون که بازار نهاده جذابیت پیدا کرده متاسفانه همه وارد کننده شده اند و می خواهند ارز ترجیحی بگیرند.

معتمد گفت: سازمان تعاون روستایی بارها از وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرده به تشکل‌های بخش کشاورزی کد معاملاتی و امکان واردات مستقیم نهاده‌های دامی بدهد اما وزارتخانه هم بر اساس سیاست‌های خود عمل می کند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها