رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536200

سازمان قضایی نیروهای مسلح پس از 3 روز به «حادثه سراوان» ورود کرد

وعده رسیدگی بیطرفانه

ساعت 24-عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات معتقد است که «هر جایی که فشار زندگی به مردم زیاد و پاسخگویی از ناحیه مدیران کم شود، امکان بروز فاجعه‌ها وجود دارد. این یک امر کلی است و چه در سیستان و بلوچستان و چه سایر نقاط کشور باشد، فرقی ندارد.»

او تاکید دارد که «اگر حکومت بپذیرد که مسوول تامین امنیت، معیشت و نیازهای اولیه مردم است، به آن فکر می‌کند و راه‌حل ارایه می‌دهد و با بزرگان مردم نشست‌هایی برگزار می‌کند. همان سیستان و بلوچستان سوخت‌بری یک امر عادی است. بنشینند و ببینند راه‌حل‌های بهتری وجود دارد یا ندارد و به‌دنبال آن راه‌حل‌ها بروند.» اشاره موسوی لاری به اتفاقاتی است که هفته گذشته در بلوچستان رقم خورد و افکار عمومی را به‌ شدت تحت‌تاثیر قرار داد.
ابتدا اخباری غیررسمی منتشر شد که گواه از آن داشت که دوشنبه شب، تعدادی از سوخت‌بران بلوچ در مرز سراوان ازسوی نیروهای انتظامی هدف شلیک گلوله قرار گرفته و جان باخته‌اند.
اتفاقاتی تلخ که در ادامه به درگیری‌هایی میان مردم سراوان و نیروهای امنیتی انجامید. قطع اینترنت سراوان و بی‌خبری از وضعیت ناآرامی‌ها در این منطقه، نگرانی از حوادث این منطقه را دوچندان و واکنش شهروندان و برخی مسوولان به آن را جدی‌تر کرد. مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در راستای همین اتفاقات، بیانیه‌ای صادر و در آن حادثه تیراندازی به سوخت‌بران را که منجر به شهادت و زخمی شدن جمعی از آنان شد، شدیدا محکوم کرد و این اقدام را برخلاف قانون و شرع دانست.
نهایتا در نیمه‌های روز سه‌شنبه محمدهادی مرعشی، معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با ارایه توضیحاتی درباره آنچه اتفاق افتاده، ماجرا را به شکلی دیگر روایت و مسوولیت تیراندازی اولیه را متوجه نیروهای مرزی پاکستان کرد. داستان اما به همین‌جا ختم نشد. طی چند روز بعد همچنان اخباری از بروز درگیری‌ در این استان و البته ادامه قطعی اینترنت در این منطقه منتشر شد و در ادامه اخبار مربوط به حوادث بلوچستان که ازسوی افکار عمومی حوادث سراوان نام گرفت، نهایتا روز گذشته خبر آمد که با کاهش سطح درگیری‌ها در این استان، اینترنت همراه اول هرچند با اختلال، وصل شده و اینترنت خانگی هم با سرعتی بسیار پایین دوباره به مدار استفاده شهروندان بازگشته است.
همچنین دیروز دادستان نظامی استان از ورود سازمان قضایی نیروهای مسلح به حادثه سراوان خبر داد. علیرضا موسایی در نشستی که با حضور استاندار، سران طوایف و ریش‌سفیدان و فرماندهان نظامی و انتظامی درباره حوادث اخیر تشکیل شده بود، گفت: «درباره حوادث رخ داده در گذر مرزی شمسر شهرستان سراوان، از همان لحظات ابتدایی، پرونده‌ای در دادسرای نظامی استان تشکیل شد که به‌طور ویژه در دست رسیدگی است.»
او تاکید کرد که «سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان با رعایت عدالت و انصاف به موضوع رسیدگی می‌کند و قطعا احقاق حق خواهد شد.» دادستان نظامی استان سیستان و بلوچستان در پایان گفت که ابعاد این حوادث در دست بررسی است و به محض تکمیل تحقیقات به اطلاع عموم خواهد رسید.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها