رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536260

اصلاح طلبان در چه صورت در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا ندارند؟

ساعت24-سخنگوی نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان عنوان کرد: اصلاح طلبان اگر بخواهند بدنه جامعه همراه را ترغیب به مشارکت در انتخابات کنند باید ثابت کنند که به هر قیمتی حاضر به شرکت فعال در انتخابات نیستند.

در هفته‌ای که گذشت، مجمع عمومی نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان، بهزاد نبوی را به عنوان رییس، حسین مرعشی و حسین کمالی نواب رییس و آذر منصوری به عنوان سخنگو و علی باقری به عنوان دبیر جبهه اصلاح طلبان ایران انتخاب شدند.

بر همین اساس، آذر منصوری، سخنگوی نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان، در رابطه با کاندیدای نهایی و معرفی یک خانم در نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان گفت: به نظرم هنوز کاندیدا شدن زنان در انتخابات ریاست جمهوری در جمع اصلاح طلبان مطرح نشده است، البته دیدگاه ها در این زمینه متفاوت است. برخی از احزاب و افراد به جد به ضرورت آن پی برده اند و حتی مصداق هم معرفی می‌کنند، اما به نظرم نگرش غالب زنان را در این سطح نمی بینند.

او به برنا گفت: البته طرح موضوع زنان در این انتخابات نیز تابعی از شرایط موجود و نگاهی است که نسبت به انتخابات وجود دارد. مسئله اصلی، اصل انتخابات است که معنا و مفهوم آن در حال از دست رفتن است. به همین دلیل بسیاری از افراد اعم از زنان و مردان که در این سطح مطرح می شوند از پذیرش آن امتناع می کنند.

او ادامه داد: در هر حال چه جریان های سیاسی به کاندیداتوری زنان در این سطح تن بدهند چه تن ندهند، این مطالبه با توجه به آنچه در سطح جهان در حال وقوع است، در نهایت باعث از دست دادن اعتماد و همراهی زنان ایران و جاناماندگی با جریان های سیاسی از مطالبات زنان خواهد شد.

سخنگوی نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان با بیان اینکه آیا اسامی موجود در اصلاح طلبان در نهاد اجماع ساز مورد بررسی قرار گرفته اند یا خیر، ادامه داد: در مورد کاندیداهایی که مطرح شدند ما هیچ بحثی در حزب اتحاد و نهاد نداشتیم.

او در مورد کاندیدای نهایی حزب اتحاد ملت ادامه داد: طبعا وقتی می گوییم کاندیدای اختصاصی، این اختصاصی تعریف و شاخص خاص خود را دارد و هر فردی نمی تواند به صرف اینکه مثلا بگوید من اصلاح طلبم و یا بنا بر احساس تکلیفی که کرده ام در صحنه انتخابات حاضر شدم.

منصوری تاکید کرد: کاندیدای اختصاصی هر حزب باید بتواند برنامه آن حزب برای اداره کشور و برون رفت از چالش ها و عبور از بحران ها را پیگیری و اجرا کند. یعنی هر حزب یا جریان سیاسی در کنار فرد یا افراد پیشنهادی، باید بگوید چه برنامه ای برای حل مشکلات امروز ایران دارد، ما در حزب اتحاد برنامه خود را برای اداره کشور ارائه خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم فرد یا افرادی را که متناسب با این برنامه می دانیم را نیز معرفی کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: در مورد حمایت از کاندیداهای مختلفی که تاکنون اعلام آمادگی کرده اند ما هنوز هیچ بحثی مبنی بر حمایت آنها نداشتیم. آنچه که قطعی است اینکه اگر به کاندیدا اختصاصی رسیدیم و او هم اعلام آمادکی کرد اما رد صلاحیت شد، آنوقت مانند انتخابات مجلس یازدهم خواهیم گفت؛ کاندیدا نداریم اما طبعا این تصمیم باید اجماعی باشد.

او در پایان گفت: اصلاح طلبان هم اگر بخواهند بدنه جامعه همراه را ترغیب به مشارکت در انتخابات کنند باید ثابت کنند که اتفاقا به هر قیمتی حاضر به شرکت فعال در انتخابات نیستند. قاعده رقابت سیاسی هم این است که هر گروه یا جربان سیاسی ضمن دفاع از انتخابات آزاد قانونی وعادلانه، بتواند کاندیدای اختصاصی خود را داشته باشد و هر چند از این استاندار فاصله بگیریم به دور شدن از مفهوم انتخابات و بی معنا شدن آن و در نتیجه فاصله گرفتن مردم از صندوق رای وانتخابات کمک کرده ایم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها