رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536323

پرواز هواپیماهای جنگی آمریکا در مرز عراق و سوریه

ساعت24- یک منبع عراقی امروز شنبه گفت که نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه عین الاسد در ناحیه البغدادی واقع در غرب الانبار شاهد تحرکات بی‌سابقه و پروازهایی در نزدیکی این پایگاه به سمت نوار مرزی با سوریه بودند.

وبگاه «المعلومه» به نقل از این منبع گزارش کرد که این تحرکات در راستای اقدامات محتاطانه طرف آمریکایی از بیم واکنش نیروهای الحشد الشعبی به تجاوزات اخیر آمریکا صورت می‌گیرد.

به گفته این منبع، نیروهای الحشد الشعبی نیز تدابیر امنیتی بی‌سابقه‌ای در تمامی پایگاه‌های خود جهت مقابله قاطعانه با هر گونه حوادث احتمالی اتخاذ کرده‌اند.

همچنین «قصی الأنباری» مسئول سازمان بدر در الانبار نیز از تحرکات جدید آمریکا در نوار مرزی عراق و سوریه خبر داد و گفت که هدف از این تحرکات وارد کردن داعشی‌ها به عراق است.

هواپیماهای آمریکایی بامداد جمعه منطقه بین «البوکمال» سوریه و «القائم» عراق در مرز میان دو کشور را هدف قرار دادند.گزارش‌های اولیه نیز از به شهادت رسیدن یک نفر و زخمی‌شدن چند نفر دیگر حکایت داشت. منبع خبری صابرین‌نیوز عراق اعلام کرد آمریکا یک ساختمان خالی و نقطه دیگری را که متعلق به گروه‌های مقاومت بوده هدف قرار داد که به شهادت یک نفر و جراحت جزئی چند نفر دیگر منجر شد.

بعد از این گزارش‌ها، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای تایید کرد ارتش آمریکا به دستور جو بایدن مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرد و این حمله بر اساس اطلاعات دریافتی از سمت دولت عراق انجام شده است. اما پس از تکذیب وزارت دفاع عراق، آمریکا نیز خبر هماهنگی با بغداد را پس گرفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها