رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536380

باشو نمی‌خواهد منتظر پیشنهاد ۵ میلیون دلاری بماند

قهر و آشتی مهدی قائدی

ساعت 24-همه‌ چیز از تابستان امسال و فصل نقل‌وانتقالات لیگ بیستم آغاز شد. جایی که احمد سعادتمند، مدیرعامل وقت استقلال بازیکنان آبی‌پوش را به اتاقی در یک هتل فرا می‌خواند و با فسخ قراردادهای قبلی، قراردادهای جدیدی با آنها امضا می‌کرد.

دلیل این کار درخواست بازیکنان برای افزایش دستمزد با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور بود. در همان برهه بود که به عنوان مثال دستمزد وریا غفوری کاپیتان استقلال بیش از ۴ برابر شد. افزایشی که مدیران بعدی استقلال را به اعتراض وا داشت و حاشیه‌های زیادی درست کرد. یکی از بازیکنانی که سهمی از این افزایش نداشت مهدی قائدی بود. طبق گفته خود قائدی سعادتمند به او قول داده بود که قرارداد او هم مانند سایر بازیکنان درست می‌شود اما با سفر تیم به قطر برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا این قول به تعویق افتاد و بعد از تغییر کادر مدیریتی کلا از دستور کار خارج شد.
قائدی بعد از بازی استقلال مقابل نساجی مثل همه بازیکنان استقلال از شرایط تیم ابراز نارضایتی کرد. تمرکز گلایه او برخلاف سایر بازیکنان که مسائلی همچون غذا یا زمین تمرین یا خبر نگرفتن مدیرعامل را عنوان می‌کردند، حول افزایش دستمزدش بود. بعد از پایان نیم‌فصل و اعتراض هواداران به کادرفنی و درخواست اخراج محمود فکری، استقلال وارد حاشیه‌های بزرگ‌تری شد و در نهایت خبر رسید که قائدی سر تمرینات استقلال حاضر نمی‌شود. ابتدا گفته شد دلیل غیبت ستاره آبی‌پوشان سرماخوردگی است اما احمد مددی، مدیرعامل آبی‌پوشان به صراحت اعلام کرد مشکل مهدی قائدی نه مریضی است نه مصدومیت؛ مشکل او بحث قرارداد است و می‌خواهد دستمزدش افزایش پیدا کند.
مهدی قائدی بیش از یک هفته سر تمرینات تیمش حاضر نشد تا حتی بحث جدایی او از تیم هم به گوش برسد. در نهایت با اعلام باشگاه استقلال بیش از دو میلیارد تومان به مبلغ قرارداد قائدی اضافه همچنین مقرر شد ۵۰۰ میلیون از این پول قبل از بازی با مس رفسنجان در هفته نخست دور برگشت لیگ به حساب او واریز شود و ۵۰۰ میلیون هم بعد از بازی تا این بازیکن مشکل مالی هم نداشته باشد. با این وجود قائدی باز هم در تمرینات استقلال حاضر نشد. بعد از این خبر رسید که ستاره استقلال درخواست تازه‌ای از مدیران تیمش مطرح کرده و آن اضافه شدن بند فسخ به قرارداد اوست. شنیده‌ها می‌گوید قایدی درخواست کرده بند فسخ ۵۰۰ هزار دلاری به قراردادش اضافه شود تا او هر زمان که خواست بتواند استقلال را ترک کند و لژیونر شود. این درخواست از سوی باشگاه استقلال مورد موافقت قرار نگرفت تا به نوعی قهر قائدی ادامه‌دار باشد. در تمام این مدت مدیران استقلال تلاش داشتند با بازیکن تیم‌شان رو در رو گفت‌وگو داشته باشند اما قائدی فقط مدیر برنامه‌هایش را به ساختمان باشگاه می‌فرستاده. در طول این چند روز اظهارنظرهای زیادی پیرامون خواسته قائدی در فضای مجازی و بین هواداران مطرح شده. خیلی‌ها درخواست قائدی برای افزایش دستمزد را با توجه به کیفیت این بازیکن و بالا رفتن میانگین دستمزد بازیکنان در لیگ منطقی دانستند و درخواست او مبنی بر درج بند فسخ را برخلاف منافع باشگاه معرفی کردند.
چندی پیش احمد سعادتمند گفته بود، رضایتنامه قائدی را تنها در ازای ۵ میلیون دلار صادر خواهد کرد. مدیران جدید استقلال هم به نوعی همین نگرش را دارند. این بدان معناست که قائدی احتمالا مجبور شود تا پایان قرارداد فعلی‌اش با آبی‌ها که تا سال ۱۴۰۲ است در استقلال بماند. چراکه هرچند او بازیکن باکیفیتی است ولی بعید به نظر می‌رسد فعلا تیمی حاضر شود ۵ میلیون دلار فقط بابت صدور رضایتنامه او پرداخت کند. دلیل اصرار قائدی بر بند فسخ نیز همین است. از سوی دیگر باشگاه استقلال و در مجموع سایر باشگاه‌های کشور از جمله پرسپولیس اصلا خاطره خوبی از اضافه کردن بند فسخ به قرارداد ستاره‌های‌شان را ندارند. در همین چند سال گذشته ستاره‌های زیادی از این دو تیم با رقم‌های بسیار پایین جدا شده‌اند. یکی از نزدیک‌ترین نمونه‌ها به قائدی، ‌الله‌یار صیادمنش است که در برهه‌ای جزو چند استعداد برتر دنیا شناخته می‌شد و استقلال در اقدامی شتابزده با کمتر از یک میلیون دلار او را به فنرباغچه ترکیه واگذار کرد.‌ الله‌یار در ترکیه موفق نبود و از همان موقع درخشش خاصی نداشته و بین تیم‌های مختلف در لیگ‌های درجه دو و سه اروپا دست به دست می‌شود. خیلی‌ها معتقدند که قائدی در روزهای اخیر مشورت‌های بدی از آدم‌های اطرافش دریافت می‌کند. مدیربرنامه‌هایی که روی او فشار می‌آورند تا با غیبت در تمرینات بتواند روی مدیران تیم فشار بیاورد و آنها با اضافه شدن بند فسخ موافقت کنند و بعد بتوانند خیلی راحت این ستاره آینده‌دار را راهی اروپا کنند. اینکه قائدی آیا می‌تواند در اروپا موفق شود یک بحث است و نحوه تعامل او با باشگاه یک چیز دیگر. طبق گفته مدیران استقلال، قائدی تا به این جای فصل بیش از ۶۵ درصد قراردادش را دریافت کرده و این یعنی او نمی‌تواند به قراردادش پایبند نباشد، آن را فسخ کند یا در تمرینات حضور نیابد. در چنین شرایطی سوال اینجاست که بازیکن چطور به خودش اجازه می‌دهد بیش از یک هفته غیبت کند؟ در همین راستا شنیده می‌شود قائدی به کمیته انضباطی باشگاه نیز فراخوانده شده تا بابت غیبت‌هایش پاسخگو باشد. قایدی در آخرین پست اینستاگرامی‌اش نوشت «هیچ بزرگ‌تر از تو نیست استقلالم» که به معنای بازگشت او به تمرینات بود. روز شنبه نیز این ستاره بوشهری بالاخره به تمرینات تیمش بازگشت. با این حال به نظر می‌رسد مشکلات جدی بین ستاره آبی‌پوشان و مدیران تیم برقرار بماند. قائدی در حال حاضر در ۲۳ سالگی به سر می‌برد و شاید این تصور را دارد که اگر دست نجنباند، فرصت حضور در فوتبال اروپا را از دست خواهد داد. در طرف مقابل استقلال نمی‌خواهد جواهرش را با مبلغ ناچیزی از دست بدهد.چون به خوبی می‌داند که پیدا کردن جایگزینی برای قائدی احتمالا خرج بیشتری روی دست باشگاه خواهد گذاشت.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها