رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536382

دور برگشت لیگ فردا استارت می‌خورد

راند نهایی برای قهرمانی و بقا

ساعت 24-روز دوشنبه(فردا) دور برگشت لیگ برتر با انجام ۸ بازی آغاز می‌شود. اینکه همه بازی‌ها در یک روز برگزار می‌شود احتمالا جوابی است به شلختگی زیاد بازی‌ها در دور رفت.گویا سازمان لیگ می‌خواهد هر طور شده جلوی هرگونه بی‌برنامگی را بگیرد.

امروز در مهم‌ترین دیدارها استقلال در رفسنجان مقابل مس این شهر قرار ‌می‌گیرد، پرسپولیس در آزادی از سایپا پذیرایی خواهد کرد، سپاهان با گل‌گهر سیرجان مصاف ‌می‌دهد و تراکتور مهمان نفت مسجد سلیمان است. این بازی‌ها در شرایطی برگزار می‌شود که پرسپولیس با 30 امتیاز صدرنشین است و تیم‌های سپاهان و استقلال با 28 و ۲۶ امتیاز این تیم را تعقیب می‌کنند.

از زمان پایان نیم‌فصل نخست و آغاز فصل نقل‌وانتقالات تیم‌ها تا به امروز چندان دستخوش تغییر نشدند. به جز انتقال رسول خطیبی از آلومینیوم به تراکتور که البته هر زمان دیگری می‌توانست انجام شود به قول معروف بمبی منفجر نشده و مدعیان تا پایان وقت عصر شنبه از بازار نقل ‌وانتقالات بازیکن قابل توجهی دشت نکرده‌اند. پرسپولیس که در پست مدافع و مهاجم نوک دچار مشکل است با چند بازیکن وارد مذاکره شد که هنوز به نتیجه نرسیده است. استقلال نیز برای پست هافبک میانی چند بازیکن را مد نظر گرفت که مذاکرات خوب پیش نرفت. سپاهان هم همانند سرخابی‌ها بازیکن جدیدی جذب نکرده اما تراکتور پیمان بابایی را از ماشین‌سازی تبریز به خدمت گرفت تا در خط حمله از او استفاده کند. در بین مدعیان فولاد خوزستان با بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی مواجه است و فعلا تلاش می‌کند مجوز جذب بازیکن را به دست آورد.
با توجه به اینکه پنجره نقل‌وانتقالاتی زمستانی لیگ برتر تا ۲۸ اسفند باز خواهد بود، می‌توان انتظار داشت که طی روزهای آینده شاهد جابه‌جایی‌های بیشتری در لیگ باشیم و بازیکنان مطرحی نیز راهی تیم‌های پرطرفدار و مدعی شوند. پرسپولیس یکی از تیم‌هایی است که به نظر مجبور است هر طور شده تیمش را تقویت کند. آنها مخصوصا در خط حمله مشکلات زیادی دارند. مشکلاتی که توسط تدابیرکادرفنی در اواخر نیم‌فصل برطرف شدند اما این چیزی نیست که بتواند دایمی باشد. آنها همچنین نیاز به یک مدافع میانی نیز دارند تا مجبور نباشند ازکمال کامیابی‌نیا در پست مدافع آخر استفاده کنند. استقلال نیز که به نظر کامل‌ترین تیم لیگ به نظر می‌رسید به ‌شدت جای خالی علی کریمی را احساس می‌کند و تلاش دارد با جذب یک ستاره مشکل را برطرف کند. آبی‌ها در پست دفاع چپ هم همچنان در گیرودار بازگشت یا فسخ میلیچ هستند. اگر این مدافع به تهران بازنگردد آن وقت فکری باید تدبیری برای سمت چپ خط دفاعی‌اش در نظر بگیرد. احتمالا او به خوبی می‌داند که حساب بیش از اندازه روی محمد نادری تصمیم درستی نیست و این بازیکن حتما باید یک آلترناتیو داشته باشد. سپاهان هم با مشکل نداشتن هافبک تدافعی مواجه است. زردپوشان در نیم‌فصل نخست ضربه زیادی از این بخش دریافت کردند. تراکتور هم به نظر تیم کاملی است که با اضافه شدن بابایی کامل‌تر هم شده است. رسول خطیبی روی کاغذ کمبود بزرگی احساس نمی‌کند اما شاید بدش نیاید در پست مدافع یک بازیکن دیگر به ترکیب تیمش اضافه کند. یکی از مسائل مهم برای 4 تیم پرسپولیس، استقلال، تراکتور و فولاد تقویت تیم جهت حضور در لیگ قهرمانان آسیاست.
در پایین جدول تیم‌ نساجی چند بازیکن به ترکیب تیمش اضافه کرد تا شاید بتواند از منطقه سقوط فاصله بگیرد. ماشین‌سازی هم که از ابتدای نیم‌فصل دوم به مهدی پاشازاده سپرده شده بهترین مهاجمش یعنی پیمان بابایی را از دست داده و نتوانسته جایگزینی برای او پیدا کند. ماشین‌سازی با این وضعیت نمی‌تواند چندان به بقا در لیگ امیدوار بماند. ذوب‌آهن هم که با مجتبی حسینی به عنوان سرمربی جدید کار را ادامه می‌دهد دو بازیکن جذب کرده و می‌خواهد سایر نقاط ضعفش را هم برطرف کند تا با رسیدن به میانه‌های جدول از خطر افتادن به دسته پایین‌تر رها شود.
اگر طبق برنامه تیم‌ها بتوانند به بازیکنان مدنظرشان دست پیدا کنند احتمالا در نیم‌فصل دوم شاهد رقابت نزدیک‌تری میان تیم‌ها خواهیم بود. در غیر این صورت تیمی که بتواند در انفعال سایر تیم‌ها عملکرد موفقی به نمایش بگذارد این شانس را دارد که وضعیت بهتری برای خودش رقم بزند.
جدا از بحث نقل‌وانتقالات شرایط روحی روانی تیم‌ها نیز می‌تواند از همین آغاز نیم‌فصل دوم روی عملکرد تیم‌ها تاثیر بگذارد. پرسپولیس با رسیدن به صدر جدول در آخرین هفته دور رفت با روحیه‌ای عالی دور برگشت را استارت خواهد زد. آنها توانستند طلب بودیمیر را هم پرداخت کنند تا یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌هاشان را ببندند. پرسپولیس از پایان بازی با گل‌گهر سیرجان هیچ حاشیه‌ای نداشته و تیم با تمرکز روی تمرینات کارش را ادامه می‌دهد. این وضعیت برای سپاهان نیز وجود دارد. زردپوشان با عملکردی خوب نیم‌فصل را پشت سر گذاشتند و حالا چشم به دور برگشت لیگ دوخته‌اند. در این بین شرایط استقلال و تراکتورکمی متفاوت است. آبی‌ها در این چند روز گذشته انواع و اقسام حواشی را تجربه کردند. این شرایط ممکن است روی عملکرد تیم در بازی مقابل مس رفسنجان که جزو تیم‌های آماده لیگ است، تاثیر بگذارد.کافی است محمود فکری در این بازی امتیاز از دست بدهد تا شاهد فوران بی‌پایان خشم هواداران تیم باشد. ضمن اینکه او مهدی قائدی را نیز به دلیل قهر چندین روزه و شرکت نکردن در تمرینات احتمالا به همراه نخواهد داشت. در تبریز آمدن رسول خطیبی شرایط را دگرگون کرده است. هواداران این تیم بی‌صبرانه منتظر رونمایی از تراکتور مدل خطیبی هستند و امیدوارند بتوانند لااقل به کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد برگردند. هرچند فاصله تیم‌ها آن قدر کم است که امیدواری‌شان به کسب عنوان قهرمانی هم چندان غیرمنطقی نخواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها