رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536415

جزئیاتی تازه از حمله اربیل به روایت بارزانی

ساعت 24-نخست‌وزیر دولت اقلیم کردستان عراق در سخنانی گفت که تحقیقات درباره حمله راکتی اخیر به اربیل نتایج اولیه خوبی به همراه داشته است.

مسرور بارزانی در گفت‌وگو با شبکه خبری "روداو" با اشاره به حمله راکتی اخیر به اربیل اعلام کرد که نتایج تحقیقات درباره این حمله به همه اعلام خواهد شد و این تحقیقات است که در نهایت هویت عاملان آن را افشا می‌کند.

وی افزود، حمله موشکی به اربیل یک اقدام "تروریستی" برای بی ثبات کردن اقلیم کردستان عراق بود. اقدامات تحقیقی خوبی درباره عاملان احتمالی این حمله که دو کشته بر جای گذاشت، انجام گرفته اما تا زمان تکمیل تحقیقات که نتایج اولیه خوبی داشته است، نمی‌توان دقیقا گفت که چه کسانی عامل این حمله بوده‌اند.

بارزانی در ادامه تصریح کرد: گروه‌های مختلفی مسئولیت انجام این حمله را برعهده گرفته‌اند اما نمی‌توان به آنچه این گروه‌ها اعلام کرده‌اند، اعتماد کرد و برای تعیین عاملان این حمله باید تا پایان تحقیقات که نتایج خوبی به دنبال داشته، منتظر ماند.

وی در ادامه ضمن اعلام حمایت از هر تلاشی برای متوقف کردن عوامل مختل کننده ثبات در عراق و به ویژه اقلیم کردستان این کشور، ابراز امیدواری کرد که دولت فدرال عراق بتواند قانون را بر همه تحمیل کند.

در تاریخ ۱۵ فوریه پایگاه نظامی آمریکا در فرودگاه بین‌المللی اربیل واقع در منطقه تحت حاکمیت کردها با ۱۴ راکت مورد حمله قرار گرفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها