رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536470

5G همراه اول در تهران راه‌اندازی شد

ساعت24-پس‌ از رونمایی از دو سایت 5G همراه اول در مشهد، سومین سایت این اپراتور در تهران رونمایی شد.

آئین رونمایی از سایت جدید 5G همراه اول، امروز در برج ستاره ونک تهران برگزار شد. همراه اول ورود به فناوری 5G را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرده و با استفاده از توان داخلی شامل تیم‌های فنی اپراتور و شرکت‌های داخلی فرایند بومی کردن این فناوری را پیش برده است. پیش از این، ۴ اسفندماه سال جاری، سایت‌های 5G همراه اول در دو نقطه از مشهد مقدس به‌صورت Outdoor رونمایی شد و در مدار سرویس‌دهی قرار گرفت.

محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- سال گذشته درباره اینترنت نسل پنج‌ گفته بود مقدمات پیاده‌سازی 5G در ایران انجام شده است و از اجرایی کردن اولین نسخه 5G و ارائه خدمات اینترنت نسل ۵ به‌عنوان یک مطالبه جدی و نیازمندی کسب‌وکارها در کشور خبر داده بود. او همچنین با بیان اینکه تا آخر اسفندماه سال جاری، اینترنت نسل پنجم برای کاربران خانگی به صورت نقطه‌ای فعال می‌شود، گفته بود: تصمیم داریم تا پایان دولت سایت‌های فعلی را به اینترنت نسل پنجم مجهز کنیم و آن را به‌صورت نقطه‌ای برای اینترنت خانگی ارتقا بدهیم.

در راستای راه‌اندازی سایت‌های 5G در ایران، همراه اول نیز از اجرای تجاری‌سازی و راه‌اندازی 5G این اپراتور خبر داد. بدین‌ترتیب در شب میلاد امام جواد (ع)، حرم مطهر رضوی و همچنین کارخانه نوآوری مشهد، تحت پوشش تلفن همراه نسل پنجم و اینترنت پرسرعت 5G همراه اول قرار گرفت تا مشترکین همراه اول در مشهد نیز از این فناوری برخودار خواهند شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها