رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536555

واکسیناسیون معلولان و بیماران روانی مزمن

ساعت 24-مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه تا به امروز ۶۱۲ کودک در طرح شناسایی، جذب و توانمندسازی کودکان کار و خیابان جمع‌آوری شده‌اند، گفت: با ثبت مشخصات این کودکان از طریق عنبیه مشخص شد تنها ۱۲ کودک مجددا به خیابان بازگشته‌اند.

امین شاهرخی، مدیرکل بهزیستی استان تهران در نشست خبری خود با خبرنگاران که صبح امروز در مرکز بهزیستی استان تهران برگزار شد، گفت: سازمان بهزیستی یک سازمان اجتماعی و حمایتی است و رسالت اصلی آن جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به خروج معتادان در ابتدای کرونا از مرکز فشافویه گفت: با توجه به اینکه معتادان در سطح شهر حضور داشتند دوباره اقدامات جمع‌آوری معتادان متجاهر آغاز شد و در حال حاضر ۱۸ هزار معتاد متجاهر غربال شده‌اند و ۷ هزار نفر در مراکز متعلق به سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند. او ادامه داد: ۱۲ هزار و ۸۰۰ زن سرپرست خانوار در استان تهران تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و ۶۲۸ دانشجو و حدود ۴ هزار دانش‌آموز نیز تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند. شاهرخی با اشاره به ساماندهی و جذب کودکان کار و خیابان گفت: در طول یک‌سال گذشته فعالیت‌های ما برای جذب و توانمندی‌سازی کودکان کار و خیابان بوده است. در ایام کرونا اجرای این طرح بسیار سخت بود. قرار بود سال گذشته این طرح در همین روزها آغاز شود که به دلیل شرایط کرونا امکان‌پذیر نبود اما در ادامه با برنامه‌ریزی و نقشه راه مشخص با پروتکل‌های لازم موضوع کودکان کار و خیابان را پیگیری کردیم. در حال حاضر نیز در طرح جذب و حمایت از کودکان کار و خیابان بسترها آماده شده است.
مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه این کودکان به دلیل طرح‌های ضربتی سال‌های گذشته از ما می‌ترسیدند، گفت: در این طرح همکاران ما ارتباط موثر و خوبی با این کودکان و خانواده‌های‌شان داشته‌اند. شاهرخی تصریح کرد: امروز ۶۲۸ کودک شناسایی و جمع‌آوری شده‌اند و با اقدامات لازم برای توانمندسازی خانواده این کودکان در حال انجام است و هزار و ۲۰۰ خانواده در این طرح جذب شده‌اند.
او ادامه داد: همچنین در این طرح مشخصات این کودکان از طریق عنبیه ثبت شده است و ۱۲ نفر از این کودکان مجددا در معابر حضور داشته‌اند.
او ادامه داد: همچنین با ۲۰ هزار دوز واکسن که در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفت، واکسیناسیون سالمندان، بیماران روانی مزمن و افراد دارای معلولیت از پنجشنبه هفته گذشته در مراکز بهزیستی آغاز شد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها