رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536565

سخنگوی کارگزاران از دو کاندیدای نهایی این تشکل سیاسی می‌گوید

کدام مردان سازندگی؟

ساعت 24-حزب کارگزاران سازندگی در مقایسه با سایر احزاب اصلاح‌طلب، جزو احزابی بوده که خیلی زودتر وارد بحث‌های انتخاباتی شده و خیلی زودتر از سایر احزاب هم به موضوع تعیین مصداق برای کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 ورود کرده است.

حسین مرعشی، سخنگوی کارگزاران سازندگی دیروز درباره چهره‌های مختلف اصلاح‌طلبی که در معرض کاندیداتوری هستند، اظهارنظر کرده و ضمن تاکید بر جایگاه بهزاد نبوی در جبهه اصلاح‌طلبان ایران از کاندیداهای حزبی این تشکل سیاسی گفته است. همزمان درحالی که برخی ناظران سعی در القای این دارند که اصلاح‌طلبان باید در انتخابات پیش‌رو با توجه به موضع احتمالی شورای نگهبان، همچنان از راهبرد ائتلاف با کاندیداهای معتدل همچون لاریجانی استفاده کنند، اکثر اصلاح‌طلبان با این دیدگاه مخالفند. مرعشی دیروز درباره احتمال معرفی علی لاریجانی به عنوان کاندیدای کارگزاران برای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم توضیح داده است: «چنین مطلبی در هیچ‌جا درج نشده و واقعیت ندارد.» درنتیجه می‌توان گفت کارگزاران هم احتمالا وارد آن دسته‌ای از اصلاح‌طلبان شده که مخالف ائتلاف با لاریجانی هستند. به ‌علاوه مرعشی دیروز با سردی درباره محمدرضا عارف صحبت کرده است. چندی است که زمزمه‌های فعالیت‌های انتخاباتی عارف به گوش می‌رسد.
با پایان یافتن مجلس دهم او از سمت ریاست شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان کناره‌گیری کرد ولی حالا می‌گوید که درحال بررسی شرایط برای نام‌نویسی در انتخابات 1400 است. مرعشی در این باره نیز گفته است: «عارف یک شخصیت اصلاح‌طلب است، اما اینکه در نهاد اجماع‌ساز چه جمع‌بندی درباره نامزدها خواهیم داشت هنوز معلوم نیست.» درنهایت مرعشی به دو نامزد حزب کارگزاران اشاره کرده اما نامی از آنان نبرده است. او افزوده که «کارگزاران هم دو نامزد مهم دارد که پس از بررسی صلاحیت‌ها از آنها رو نمایی خواهد شد.» با این حال حدس زدن نام این نامزدهای احتمالی نباید چندان کار دشواری باشد؛ چراکه طی ماه‌های گذشته اعضای کارگزاران سازندگی بارها به کاندیداهای احتمالی حزب متبوع خود اشاره کرده‌اند. ازجمله آنان می‌توان به محسن هاشمی رفسنجانی، رییس شورای شهر تهران اشاره کرد. او اگرچه پیش از این به ‌صراحت اعلام کرده بود که قصد کاندیداتوری ندارد اما از طرفی در ماه‌های گذشته فعالیت‌های سیاسی و تبلیغاتی خود را افزایش داده و از دیگرسو بارها برخی اعضای کارگزاران او را به عنوان کاندیدای احتمالی این تشکل سیاسی معرفی کرده‌اند.به ‌غیر از محسن هاشمی اما اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری نیز می‌تواند گزینه مطلوب کارگزارانی‌ها باشد. اخبار ضد و نقیص زیادی درباره احتمال کاندیداتوری جهانگیری در انتخابات 1400 شنیده می‌شود ولی با این حال رفتار و سخنان اخیر جهانگیری نشان می‌دهد که احتمالا او در حال آماده شدن برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری است. در این میان همچنان نام محمدجواد ظریف نیز شنیده می‌شود. دیپلمات برجسته‌ای که اگرچه همواره احتمال کاندیداتوری خود را تکذیب کرده اما ازقضا همین حسین مرعشی، به ‌تازگی وقتی می‌خواست درباره گزینه اصلی و نخست جریان اصلاحات اظهارنظر کند، با قاطعیتی کم‌نظیر از ظریف نام برده بود و اکنون نیز بعید نیست او یکی از این دو گزینه مدنظر کارگزاران باشد. با این حساب، می‌توان حدس زد که احتمالا دو گزینه مدنظر کارگزاران یکی از این سه چهره باشد؛ اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی‌رفسنجانی و محمدجواد ظریف.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها