رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536891

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان :۱۱۵ میلیون نفر

ساعت 24 - بنا بر آمارهای رسمی تا روز سه‌شنبه ۲ مارس (۱۲ اسفند) بیش از ۱۱۵ میلیون و ۷۶ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا و گونه‌های جهش یافته آن مبتلا شده‌اند. تا این تاریخ بیش از ۲ میلیون و ۵۵۲ هزار نفر نیز در پی ابتلا به کووید۱۹ جان باخته‌اند.

dir="RTL" style="text-align:right">ایالات متحده آمریکا همچنان با ۲۹ میلیون و ۳۱۴ هزار مبتلا و بیش از ۵۲۷ هزار قربانی در صدر جدول کشورهایی قرار دارد که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.پس از آن به ترتیب کشورهای هند، برزیل، روسیه و بریتانیا جایگاههای دوم تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.ایران در این جدول با بیش از ۱ میلیون و ۶۴۸ هزار مبتلا و ۶۰ هزار و ۲۶۷ قربانی در رتبه پانزدهم قرار دارد.افغانستان نیز با آمار رسمی ۵۵ هزار و ۷۵۹ مبتلا و ۲۴۴۶ قربانی، در جایگاه صدم این جدول است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت طی شبانه‌روز گذشته ۸ هزار و ۴۹۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده است که از این تعداد ۷۸۴ نفر بستری شده‌اند.در این مدت همچنین ۸۶ نفر دیگر به آمار جان باختگان این بیماری اضافه شده‌اند.به گفتۀ سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت هم اکنون ۳ هزار و ۷۳۸ نفر از مبتلایان به کووید۱۹ به دلیل ابتلای شدید به این بیماری، در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.ایسنا به نقل از خانم لاری اعلام کرد که در حال حاضر ۱۱ شهر ایران که در جنوب‌غرب کشور قرار دارند، در وضعیت قرمز هستند. این شهرها عبارتند از آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه.۳۲ شهر دیگر در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهر در وضعیت زرد و ۱۵۴ شهر نیز در وضعیت آبی هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها