رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 537037

چه میزان دوز واکسن کرونا در قالب برنامه جهانی "کوواکس" توزیع می شود؟

ساعت24-برنامه جهانی کوواکس جزئیاتی از میزان دوزهای واکسن کووید-۱۹ که قرار است تا پایان ماه مه (اوائل خرداد ماه) در اختیار کشورهای مشارکت کننده قرار گیرد، منتشر کرده است.

برنامه جهانی کوواکس که تحت حمایت سازمان جهانی بهداشت (WHO) است در نظر دارد طی سه ماه آینده ۲۳۷ میلیون دوز واکسن آسترازنکا را در اختیار ۱۴۲ کشور قرار دهد. این سازمان همچنین تلاش دارد تا سرعت توزیع واکسن را افزایش دهد چرا که برنامه کوواکس تنها راهکار صحیح جهانی برای مقابله با همه گیری است.

این ابتکار که مورد حمایت گروه ائتلاف واکسن (GAVI) نیز است به منظور تضمین دسترسی به واکسن در کشورهای کم درآمد و متوسط ایجاد شده و هدف آن در اختیار قرار دادن دو میلیارد دوز واکسن تا پایان سال جاری میلادی است.

واکسیناسیون برای ۹۲ کشور فقیر از جمله غنا که این هفته واکسیناسیون کروناویروس را پس از دریافت ۶۰۰ هزار دوز واکسن آغاز کرده، رایگان خواهد بود.

همچنین در برخی مناطق دیگر حداکثر قیمت هر دوز واکسن ۳ دلار خواهد بود و این کشورها پیش از همه کادر درمان و افراد آسیب پذیر را در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه می کنند.

ارقام جدید نشان می دهد سنگاپور که به عنوان یکی از کشورهای نسبتا موفق در دوران همه گیری ظاهر شده تا پایان ماه مه ۲۴۴ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن دریافت خواهد کرد.

کره جنوبی نیز کشور دیگری با آمار نسبتا پایین مبتلایان و قربانی های کروناویروس دو میلیون و ۱۰۲ هزار و ۴۰۰ دوز دریافت می کند و ۲۱۱ هزار و ۲۰۰ دوز به نیوزلند اختصاص داده شده است.

همچنین کانادا یک میلیون و ۶۲۴ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن دریافت خواهد کرد و یک میلیون و ۷۰۴ هزار دوز واکسن به کره شمالی اختصاص داده شده است و این درحالیست که مقامات این کشور شیوع بیماری را انکار کرده اند.

افغانستان هم قرار است دو میلیون و ۵۸۰ هزار دوز دریافت کند در حالیکه ۱۰ میلیون و ۹۰۸ هزار دوز برای بنگلادش، ۹ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۴۰۰ دوز برای برزیل، پنج میلیون و ۹۲۸ هزار دوز برای جمهوری دموکراتیک کنگو، هفت میلیون و ۶۲۰ هزار دوز برای اتیوپی و چهار میلیون و ۵۸۴ دوز نیز برای فیلیپین تعیین شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز، اندونزی، مکزیک، نیجریه و پاکستان از دیگر کشورهای دریافت کننده واکسن کروناویروس در قالب برنامه جهانی کوواکس خواهند بود. به گفته کارشناسان کشورهای پرجمعیت تر دوزهای بیشتری از واکسن را دریافت می کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها