رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 537039

آخرین خبر از تعیین مزد ۱۴۰۰/ تعیین مزد منطقه‌ای رد شد

ساعت24-نماینده کارگران در شورای عالی کار خبر از ورود به مصادیق مزد ۱۴۰۰ از دوشنبه آینده داد و گفت: از مصوبات جلسه روز گذشته بود که مزد ۱۴۰۰ به صورت ملی تعیین شود و تعیین مزد منطقه ای برای سال آینده رد شد.

علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره جلسه روز گذشته شورای عالی کار گفت:گزارش کمیته مزد مطرح و سایر آمارهای اقتصادی مرتبط با تعیین مزد بررسی شد.

وی ادامه داد: گزارش موسسه پژوهش تأمین اجتماعی در خصوص مزد منطقه ای ارائه شده و مورد بحث قرار گرفت. اما مورد تأیید نشد.

خدایی درباره مصوبات جلسه روز گذشته شورای عالی کار گفت: مقرر شد پژوهش در مورد مزد منطقه ای با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی ادامه پیدا کند.همچنین تعیین مزد ۱۴۰۰ به صورت ملی خواهد بود, جلسه آتی شورای عالی کار و ورود به مصادیق مزد در روز دوشنبه آینده خواهد بود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: براساس قانون کار مرجع تعیین‌کننده دستمزد کارگران شورای عالی کار است و شورای عالی کار متشکل از نماینده‌های کارگری، کارفرمایی و دولت است. این شورا باید براساس دو مؤلفه دستمزد کارگران را تعیین کند که مؤلفه اول توجه به نرخ تورم است و مؤلفه دوم قانون آمره محسوب می‌شود و براساس آن مزد تعیین شده بدون ویژگی‌های جسمی و نوع کار محوله باید حداقل هزینه‌های زندگی را تأمین کند.

خدایی اظهار داشت: برآورد گروه کارگری از سبد معیشت حدود ۹میلیون تومان بود که در جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار براساس آمارهای رسمی عدد ۶میلیون و ۸۹۵تومان به عنوان حداقل‌های زندگی خانوار ۳.۳نفری مشخص شد که این عدد برای حداقل‌های زندگی در شهر تهران پایین است و در مراکز کلان‌شهرها این رقم پاسخگو نیاز خانوارها نیست. در استان تهران برآورد هزینه‌ها رقمی بیش از۱۰ میلیون و ۲۰۰هزار تومان را نشان می‌دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها